رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که دولت مصر با مشارکت در احداث دیوار و حصاری زیرزمینی در طول مرز نوار غزه با خاک مصر موافقت کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه ادعا کرد: مصر برای مشارکت در ساخت دیوار و حصاری زیرزمینی به منظور جلوگیری از (به ادعای تل آویو) ورود سلاح از (طریق تونل‌های زیرزمینی) از خاک مصر به نوار غزه اعلام آمادگی کرده و شرط این مشارکت را موافقت اسرائیل با قرارداد مبادله اسیران با حماس دانسته است.

به گفته این رادیو، دولت مصر به «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» اعلام کرده است که در روز‌های ابتدایی آغاز آتش‌بس در نوار غزه، در ساخت این دیوار و حصار زیرزمینی مشارکت خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ کنونی خود، محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) در طور مرز نوار غزه با خاک مصر و گذرگاه رفح در این نقطه مرزی را به اشغال خود درآورده است.

چند روز پیش و در پی موافقت حماس با طرح پیشنهادی توافق تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه، یک هیات رژیم صهیونیستی برای مذاکره درباره این طرح وارد مصر شد.

در همین رابطه، یک مقام مسئول در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی گفت: پس از واکنش حماس به توافق پیشنهادی تبادل اسرا و آتش بس در غزه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با اعزام مذاکره کنندگان اسرائیلی برای انجام مذاکرات مفصل موافقت کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از یک منبع آگاه نوشت: دستیابی به توافق تبادل اسرا ممکن است ظرف دو تا سه هفته انجام شود.

این درحالی است که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی گزارش داد: نتانیاهو گفته که جنگ علیه نوار غزه تا رسیدن به تمام اهدافش پایان نخواهد یافت.

شبکه المیادین به نقل از یک منبع گفت که جنبش حماس در پاسخ به بسته پیشنهادی آتش‌بس بر مواضع خود در خصوص تثبیت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به محل سکونت خود تأکید کرده است.

این منبع افزود که جنبش حماس بر ضرورت عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) و گذرگاه رفح و نیز مخالفت با هرگونه «وتو»‌ی آزادسازی اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد، پافشاری کرده است.

به گفته این منبع، جنبش حماس در خصوص دو بند ۸ و ۱۴ مربوط به تضمین تداوم مذاکرات تا دستیابی به توافق آتش‌بس دائمی انعطاف نشان داده است.

همزمان با دور جدید مذاکرات و رایزنی‌های سیاسی برای دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه، محافل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی با توجه به تحرکات و کارشکنی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره به سرانجام رسیدن این رایزنی‌ها ابراز تردید کرده اند، زیرا نتانیاهو به خوبی می‌داند که این روند و امضای چنین توافقی، رژیم صهیونیستی را به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) سوق خواهد داد و به طبع آن کابینه سقوط خواهد کرد و وی در چنین روندی بازنده خواهد بود. متحدان افراطی نتانیاهو در کابینه تهدید به سرنگونی آن در صورت امضای توافق آتش بس کرده اند و خواهان ادامه جنگ و گسترش آن و اشغال نوار غزه و شهرک سازی در آنجا هستند.

برچسب ها: غزه ، رژیم صهیونیستی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار