نتایج اولیه انتخابات فرانسه نشان می‌دهد که بر خلاف انتظارها، حزب راست افراطی «اجتماع ملی» موفق به کسب بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمان نشده است.

بر اساس برآورد‌های اولیه، ائتلاف چپ فرانسه در مسیر کسب بیشترین کرسی‌ها قرار دارد که ضربه غافلگیر‌کننده‌ای به حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به ریاست مارین لوپن وارد خواهد کرد.

به گزارش پولیتیکو، حزب «اجتماع ملی» لوپن در مرحله اول انتخابات که هفته پیش برگزار شد در صدر قرار گرفت و قصد داشت برای اولین بار در تاریخ این حزب، بیشترین تعداد کرسی را در پارلمان فرانسه به دست بیاورد. اما اولین برآورد‌ها نشان می‌دهد که همکاری بین حزب میانه‌رو «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه و احزاب چپ‌گرا نتیجه داده و این ائتلاف توانسته است راست افراطی را تا حدی از قدرت دور نگه دارد.

 برآورد‌های اولیه همچنین نشان می‌دهد که هیچ حزبی اکثریت مطلق را کسب نخواهد کرد. ائتلاف جناح چپ بین ۱۸۰ تا ۲۱۵ نماینده در پارلمان فرانسه خواهد داشت که مجموعا ۵۷۷ کرسی دارد. پس از آن، حزب مکرون قرار می‌گیرد که احتمالا بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ کرسی را به دست می‌آورد. در نهایت، پیش‌بینی شده که حزب راست افراطی لوپن بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نماینده در پارلمان جدید داشته باشد. 

شایان ذکر است که این پیش‌بینی‌ها بر اساس تخمین‌های اولیه بوده و با اعلام نتایج رسمی پس از شمارش آرا در ساعات آینده، ممکن است برخی از آنها تا اندازه‌ای تغییر کند.

پس از پیروزی لوپن در دور اول انتخابات، مانور‌های سیاسی دیوانه‌وار مکرون و احزاب چپ آغاز شد تا تلاش حزب راست‌گرای لوپن را برای کسب اکثریت مطلق خنثی کنند. در همین راستا، صد‌ها نامزد از این ائتلاف برای جلوگیری از تقسیم آرا به نفع حزب لوپن از انتخابات خارج شدند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار