دفتر رسانه‌ای غزه مجموعه‌ای از آمار مربوط به تعداد شهدا، مفقودین، گورهای دسته‌جمعی و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

دفتر رسانه‌ای غزه آمار به روز شده از وضعیت این نوار محاصره شده را طی ۲۷۵ روز جنگ اخیر منتشر کرد. طبق این آمار، تا کنون ارتش رژیم صهیونیستی ۳ هزار و ۳۷۶ قتل‌عام مرتکب شده است. 

به گزارش الجزیره، شمار شهدای غزه ۳۸ هزار و ۱۵۳ نفر گزارش شده که در این میان ۱۵ هزار و ۹۸۳ نفر کودک بودند. همچنین گفته می‌شود بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی یک والد یا هر دو والد خود را از دست داده‌اند. افزون بر این، ۱۰ هزار نفر در طول جنگ مفقود شده و ۳۴ نفر نیز بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. 

تعداد شهدای پرسنل پزشکی، اعضای دفاع مدنی و خبرنگاران نیز به ترتیب ۵۰۰، ۷۵ و ۱۵۸ نفر گزارش شده است.

همچنین، به گزارش دفتر رسانه‌ای غزه، طی بیش از ۹ ماه جنگ ۵۲۰ جسد از هفت گور دسته‌جمعی در نزدیکی بیمارستان‌ها کشف شده است. 

آمار‌ها از نسل‌کشی مردم غزه در حالی منتشر می‌شود که تلاش‌ها برای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا شدت گرفته است. آخرین تحولات پس از آن صورت گرفت که حماس روز چهارشنبه اعلام کرد پاسخ خود را به میانجی‌های قطری، مصری و ترکیه‌ای ارائه کرده است. «جهاد طه» سخنگوی حماس می‌گوید پیشنهادات اخیر این گروه با واکنش مثبت میانجی‌ها مواجه شده است؛ با این حال برخی موانع همچنان در مسیر مذاکرات باقی مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارتش اشغالگر بیش از 40 هزار نفر قتل‌عام در نوار غزه مرتکب شده است
۰۵:۴۷ ۱۸ تير ۱۴۰۳
ارتش اشغالگر بیش از 40 هزار نفر قتل‌عام در نوار غزه مرتکب شده است
آخرین اخبار