روزنامه‌ معاریو اعتراف کرد رژیم صهیونیستی ۹ ماه پس از جنگی که از ابتدا در آن شکست خورده بود، در باتلاق غزه گیر کرده است.

روزنامه صهیونیستی معاریو امروز دوشنبه تاکید کرد این رژیم در جنگی بی پایان است که اقتصاد آن و نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی را متلاشی و هر روز دستیابی به پیروزی را تضعیف می‌کند.

براساس گزارش سما الاخباریه، پس از ۹ ماه جنگ در غزه، معاریو نوشت: اسرائیل در اولین ساعات وقوع نبرد طوفان الاقصی از ساعت ۶:۲۸ صبح روز ۷ اکتبر شکست خورد. اسرائیل در تلاش بود تا از ضربه نجات پیدا کند و در جنگ پیروز شود اما جنگ کنونی در نوار غزه در تضاد با دکترین امنیتی اسرائیل است.

این روزنامه همچنین دوره‌های زمانی بین اکتبر ۲۰۲۳ و اکتبر ۱۹۷۳ را مقایسه و اعلام کرد که شکست تل‌آویو در سال گذشته در مواجهه با مقاومت در نوار غزه شدیدتر از جنگ اکتبر در حدود ۵ دهه پیش بود. در ادامه گزارش معاریو آمده است: انتظار می‌رفت اسرائیل که در جنگی ناگهانی با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه درگیر شود و فقط مراقب تحرکات حماس باشد.

معاریو پرسید: اما چگونه به وضعیتی رسیدیم که در آن حماس توانست ارتش قدرتمند، بزرگ و تکنولوژیک را برای چند ساعت شکست و سرویس اطلاعاتی اسرائیل را فریب دهد؟. بررسی‌های انجام شده توسط ارتش و شین بت که به هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش ارائه شد، حاکی از وجود کاستی ها است.

این روزنامه صهیونیستی توضیح داد که سطوح نظامی و سیاسی این رژیم در برابر حماس در کوری کامل بودند، در حالی که دکترینی که در جنوب دنبال می‌شد، اشتباه بود.

معاریو افزود: سیاسی‌سازی وارد ارتش و نهاد‌های امنیتی و نظامی شد و بر روند تصمیم‌گیری و گام‌های امنیتی تأثیر گذاشت، در همین حال بود که ارتش با بی نظمی و بیگانگی روبرو شده و نتوانست حماس و مقاومت را مهار کند.

آنچه معاریو در پایان این مقاله گفت، تایید می‌کند رژیم صهونیستی ۹ ماه پس از جنگ هنوز در جهنم است و در اعماق باتلاق غزه گیر کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار