پیش بینی وقوع بارش‌ رگبار با احتمال ایجاد سیلاب در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده در استان خراسان رضوی وقوع رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده در استان خراسان رضوی وقوع رگبار‌های پراکنده باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه نیمه شمالی استان احتمال آب گرفتگی، رواناب و سیلاب وجود دارد.
زهرا عنایتی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نوع بارندگی و گستردگی آن در استان خراسان رضوی، طی امروز و یکشنبه هفته آینده احتمال سیلاب در مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت به ویژه در روز یکشنبه هفته آینده در استان افزایش شدت وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در نواحی بادخیز، گاهی توام با گرد و خاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:علاوه بر این احتمال انتقال ذرات گرد و خاک به سایر نواحی استان پیش بینی می‌شود همچنین تغییرات دمایی در این مدت قابل ملاحظه نیست.

عنایتی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۲ تا ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بوده است ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد نیز بدون تغییر همان ۳۴ درجه سلسیوس خواهد بود و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۲۳ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی اضافه کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و شهرستان سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های کلات نادر با ۶۵ کیلومتر در ساعت و سبزوار با ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

عنایتی افزود: در شبانه روز گذشته از ایستگاه فرودگاهی مشهد کمتر از یک دهم میلیمتر بارندگی ثبت و گزارش شده است و در همین مدت از سه ایستگاه هواشناسی بارندگی گزارش شده است که بیشترین بارندگی از ایستگاه هواشناسی شهرستان نیشابور با ۲ و هفت دهم میلیمتر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار