وزش باد غبارزا در خراسان رضوی ادامه دارد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار در استان به عنوان یک پدیده غالب جوی، همچنان ادامه دارد.

محمد غیوری گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک از روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است و تا اوایل هفته آینده با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در روزهای نخست هفته آینده به خصوص در نیمه شرقی استان وزش باد شدید همراه با خیزش و انتقال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در این مدت بر میزان ابرناکی افزوده می شود، به طوری که از جمله در دامنه های «هزار مسجد» و مناطق شمال‌ غرب استان، رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ رخ خواهد.

وی افزود: روند افزایش دمای هوا تا فردا، شنبه در استان ادامه دارد و از روز یکشنبه در نیمه شمالی کاهش موقت دمای هوای روزانه را شاهد خواهیم بود.

غیوری گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین شدت وزش باد با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت در داورزن به ثبت رسید و شهرهای فریمان با ۱۳ درجه و سرخس با ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: در این مدت دمای هوای شهر مشهد بین ۲۰ تا ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان بود و پیش بینی می‌شود امروز در گرمترین ساعات دمای هوای این شهر به ۳۴ درجه و در سردترین ساعات به ۲۰ درجه سلسیوس برسد

برچسب ها: وزش باد ، غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.