کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این استان امروز یکی از روزهای گرم تابستانی را پشت سر خواهد گذاشت و دما در برخی از مناطق آن به ۴۵ درجه سلسیوس می رسد.

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز بیشینه دمای هوا در بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله کلانشهر مشهد به بیش از ۴۰ درجه خواهد رسید.

او افزود: هوای گرم تا اوایل هفته آینده ماندگار خواهد بود و پس از آن به تدریج از گرمای هوای در خراسان رضوی کاسته خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: وزش باد نیز از ظهر امروز در استان شدت می‌گیرد که با شدت گرفتن آن خیزش گرد و غبار در مناطق مختلف از جمله کلانشهر مشهد دور از انتظار نخواهد بود.

رضایی پور بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۴۳ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند و در همین مدت در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۱ تا ۳۷ درجه‌ای به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: دمای هوای کنونی مشهد ۳۵ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، بین ۲۵ تا ۴۰ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.