کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز به طور موقت دمای هوا در نیمه شمالی و شرقی استان حدود ۲ تا سه درجه کاهش می‌باید.

محمد غیوری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در هفته پیش رو، اما ماندگاری هوای گرم به ویژه در نیمه جنوبی استان قابل پیش‌بینی است.

او افزود: همچنین در این مدت پدیده جوی غالب در سطح استان وزش باد خواهد بود که در نواحی باد خیز، وزش باد، گاهی شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به جهت جریان هوا، انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی مرکزی استان و از جمله شهر مشهد، دور از انتظار نیست.

غیوری بیان کرد: از عصر امروز، در نواحی شمال غرب خراسان رضوی احتمال وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده وجود خواهد داشت.

او تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس و سبزوار با بیشینه دمای ۴۵ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند و در همین مدت در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی بین ۲۵ تا ۴۰ درجه به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای هوای امروز در خنک‌ترین ساعات به ۲۴ و در گرمترین ساعات به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.