آخرین جزئیات از تخریب‌های زلزله کاشمر؛ ۹۰۰ واحد مسکونی خسارت دید

فرماندار کاشمر گفت: ۹۰۰ واحد مسکونی که تقریبا همه آنها در روستاها واقع شده در اثر زلزله سه شنبه گذشته کاشمر دچار خسارت کلی یا جزیی شده است.

حجت الله شریعتمداری بابیان اینکه ۹۰۰ واحد مسکونی در زلزله کاشمر آسیب دیده است گفت: مطابق ارزیابی های اولیه ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت کلی آسیب دیده است و باید این واحدها به طور کامل تخریب شده و دوباره ساخته شود و حدود ۶۰۰ واحد مسکونی نیز به بازسازی نیاز دارد.

وی به فعالیت ۲۰ تیم ارزیاب برای تعیین میزان دقیق خسارت ها در شهرستان اشاره و اضافه کرد: ۶ هزار ظرفیت اسکان اضطراری در شهرستان و به خصوص در روستاهای آسیب دیده ایجاد شده که البته شب گذشته تقریبا ۳۰ درصد این میزان استفاده شده است.

فرماندار کاشمر گفت: روستاهای "زنده جان"، "کسرینه"، "محمدیه"، "سرحوضک"و"حاجی آباد" بیشترین خسارت را دیده اند لذا توصیه کرده ایم مردم تا ایمن‌سازی مکان های آسیب دیده در چادرها اسکان یابند.

شریعتمداری افزود: از دیشب مقرر شده است آستان قدس رضوی هزار و ۲۰۰ وعده غذایی در شهرستان کاشمر طبخ کرده و در مناطق زلزله زده توزیع کند.

وی اظهار کرد: بر اثر زلزله پنج ریشتری روز سه شنبه چهار نفر فوت کردند و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شده اند که ۱۵ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند و از این تعداد سه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که نسبت به دیروز وضعیت پایداری پیدا کرده اند.

زلزله پنج ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر روز سه‌شنبه گذشته بین ۲ شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد به وقوع پیوست.

برچسب ها: زلزله ، خسارات زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار