منابع آگاه می‌گویند "پترو پروشِنکو" رئیس‌جمهور اوکراین احتمال دارد به دلیل آتش‌بس دستور بازگرداندن سلاح‌های سنگین را صادر کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "تلگراف"، "پترو پروشِنکو" رئیس‌جمهور اوکراین احتمال دارد امروز پنج‌شنبه و تحت توافق صلح 12 فوریه به نیروهای دولتی دستور بازگرداندن سلاح‌های سنگین از شرقِ اوکراین را صادر کند.

یک منبع آگاه می‌گوید: "امیدواریم رئیس‌جمهور این مسئله را امروز بیان کند".

جدایی‌طلبانِ حامی روسیه اعلام کردند بازگرداندن سلاح‌های سنگین را در پیِ این توافق آغاز کرده‌اند.

کیف اعلام کرده است نیروهایش تنها زمانی سلاح‌ها را باز می‌گردانند که تیراندازی‌ها متوقف شود. مبارزات در چند روز گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدهای غرب مبنی بر تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه روسیه با هدف منحرف کردن توجهات از مخالفت غرب در رسیدن به توافق صلح صورت می‌پذیرد.

لاوروف در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: "این اقدام تلاشی در جهت منحرف کردن توجهات از ضرورت اجرای توافقات مینسک است و پشت این فراخوان‌ها عدم تمایل این بازیگران - کشورها و سازمان‌های مرتبط، آمریکا و اتحادیه اروپا - در دستیابی به آنچه در توافقات مینسک حاصل شد پنهان شده است.

روز پنج‌شنبه خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد هواپیماهای جنگنده‌ی روسیه در تمرینی به منظور خنثی کردن حمله‌ موشکی احتمالی در دریای "بارنتز" شرکت کردند.

این خبرگزاری گزارش داد جنگنده‌های میگ-31 در بخش مقدماتی این تمرینات در ناحیه‌ی "پِرم" شرکت کردند و مرحله‌ بعدی نیز در چند روز آینده اجرا خواهد شد.

دریای بارنتز خارج از سواحل روسیه و کشور عضو ناتو نروژ است. اعضای ناتو از افزایش تمرینات نظامی روسیه اظهار نگرانی کرده‌اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار