مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزایش آمار شهدای فلسطینی در جنگ غزه را غیرقابل قبول توصیف و بر لزوم برقراری آتش‌بس در این منطقه تاکید کرد.

جوزپ بورل روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه اردن در بروکسل هشدار داد که فاجعه غزه، از همه مرز‌ها فراتر رفته است.

وی با اشاره به «حملات سنگین» رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت؛ بمباران مدرسه العوده در شرق خان یونس که بر اثر آن ۲۹ تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن زخمی شدند، پنجمین مورد در یک هفته اخیر بشمار می‌رود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: افزایش دائم شمار تلفات غیرقابل تحمل است و ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه و رسیدن به یک راه‌حل پایدار را مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم خشونت‌ها در کرانه باختری تصریح کرد که اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه شهرک‌نشینان صهیونیستی وضع کرده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی، طی ۹ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

صهیونیست‌ها روز گذشته با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد. این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و افزون بر ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در واقع واکنش هیستریک و جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی در ۹ ماه گذشته، دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است و هر روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار