روزنامه لوفیگارو نوشت؛ فرانسه برای جلوگيری از عزيمت جوانان به سوريه و عراق تدابير شديدی اتخاذ می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه فرانسوی لوفیگارو روز سه‌شنبه در مطلبی نوشت: ممنوعیت خروج از کشور، توقیف گذرنامه، نظارت بر اینترنت و ... همه تدابیری است است که برای جلوگیری از تلاش جوانان فرانسوی برای عزیمت جهت پیوستن به داعش پیش‌بینی شده است.

در حالی که هفته‌ای نمی‌گذرد که نوجوانان فرانسوی برای شرکت در جنگ سوریه و عراق کشور خود را ترک نکنند، برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه، برای جلوگیری از این روند کنترل‌ها را تشدید کرده است. 

همانطوری که مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در مجمع ملی این کشور فاش کرد شمار فرانسوی‌ها و اتباع این کشور که به سوریه یا عراق عزیمت کرده‌اند، به آستانه بحرانی یک هزار نفر رسیده است.

والس یادآور شد تعداد این افراد دو سال پیش 30 نفر بود. اما اکنون تعداد کسانی که در سوریه یا عراق می‌جنگند یا در این کشورها جنگیده‌اند کم تر از 580 نفر نیست، 36 نفر کشته شده‌اند و 189 نفر نیز از سوریه و عراق بازگشته‌اند.

والس اعلام کرد برغم عزم کامل وی برای مبارزه با شدت گرفتن عزیمت جوانان فرانسوی، شبکه‌های استخدام تروریست برای داعش همچنان جوانان فرانسوی را برای عزیمت به خارج جهت شرکت در اقدامات تروریستی هدایت می کنند.

وزیر کشور فرانسه در انتظار این است که سنای این کشور در اواسط اکتبر طرح مبارزه ضد با تروریست را که اخیرا در مجمع ملی تصویب شده است، بررسی کند. 

این طرح تدابیری قوی پیش بینی کرده است که مهم‌ترین آنها ممنوعیت خروج از کشور، توقیف گذرنامه یا کارت هویت هر تبعه فرانسوی است که دلایلی جدی قصد وی را برای عزیمت به منطقه جنگی تایید می‌کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار