یکی از مسئولان حزب الله لبنان از آمادگی مقاومت برای همه احتمالات نظامی اشغالگران خبر داد و جنگ کنونی را جنگ با آمریکا و ناتو دانست.

 به نقل از سما، «نواف الموسوی» مسئول آبی و مرزی حزب الله لبنان گفت: جنگ اسرائیل علیه لبنان به مثابه جنگ پایانی خواهد بود. شهید فواد شکر مشتاق نبرد زمینی بود و پیش از این نحوه نبرد را از طریق تقسیم رزمندگان ما به گروه‌های مجهز به سلاح های ضدزره و بمب و قناصه مشخص کرده است.

وی اضافه کرد: اشغالگران هیچ روزی در نبرد زمینی در برابر ما دست بالا را نداشته‌اند؛ ما استشهادیونی (شهادت‌طلبانی) بیشتر از جریان یورش سال ۱۹۸۲ اسرائیل داریم.

الموسوی افزود: فرمانده «فواد شکر» مسئول و شرکت کننده در چندین عملیات استشهادی، در جریان دوره اشغالگری صهیونیست‌ها بود که از جمله آنها عملیات استشهادی «احمد قصیر» بود که مقر حاکم نظامی در صور را منهدم کرد.

وی ادامه داد: آن شهید همچنین در عملیات مدرسه الشجره مشارکت داشت. وی به من گفت که چگونه با استشهادی وداع کرد و لحظه انفجار بمبی که مقر نظامی را بر سر نظامیان اشغالگران ویران کرد را برایم تشریح کرد.

الموسوی تاکید کرد: شهید فواد شکر بر روند ارسال پهپادها بر فراز سکوهای گازی اسرائیل در تابستان گذشته نظارت داشت و همچنین با خانواده های کارکنان آنها گفت وگو و تهدیدشان کرد که در صورت ادامه کار قبل از توافقی که به لبنان اجازه بهره برداری از حقوق گازی‌اش را بدهد، چه سرنوشتی در انتظار سکوی گازی است.

این مسئول حزب الله تاکید کرد: اشغالگران زیان‌های وارده به پایگاه اطلاعاتی که ما آن را هدف قرار دادیم را کتمان می‌کنند، همانطور که پیش از این اطلاعات مربوط به انفجار مقر حاکم نظامی در صور را کتمان کردند. اگر راست می‌گویند به خبرنگاران اجازه دهند که در منطقه حضور پیدا کنند.

وی افزود: ما برای همه احتمالات و استفاده از انواع موشک‌ها آماده‌ایم و تونل‌های ویژه‌ای را برای آن در نظر گرفته‌ایم و فرماندهی نظامی حزب الله آماده همه احتمالات یورش هوایی علیه ارتش اشغالگر است و همه موقعیت‌ها را بررسی کرده است.

ما با ناتو و آمریکا می‌جنگیم

الموسوی تاکید کرد: اسرائیل بدون موافقت آمریکا جنگی به راه نمی‌اندازد و ما امروز با آمریکا و ناتو در پشت سر آن می‌جنگیم. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است زیرا دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه این انتخابات به او گفته است که توافقی درباره آتش‌بس در کار نخواهد بود.

وی بیان کرد: برخی شخصیت‌ها در لبنان منتظرند که با تانک اسرائیلی به قدرت بازگردند و ما به آنها می‌گوییم که این هرگز رخ نخواهد داد.

الموسوی اضافه کرد: آنچه «حبیب الشرتونی» با رئیسی که پس از یورش اسرائیل در سال ۱۹۸۲ انجام داد را به این افراد یادآور می شویم. همه طوایف در لبنان حامی مقاومت هستند.

وی افزود: دروزی‌ها به رهبری «ولید جنبلاط» حامی مقاومت در فلسطین و لبنان هستند و اهل تسنن اهل مبارزه هستند. بیشتر مسیحیان حامی مواضع جریان ضد مقاومت نیستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار