وزارت امور خارجه فلسطین به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مرز اردن با فلسطین اشغالی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما سفر تحریک آمیز نتانیاهو به اغوار را محکوم و آن را در راستای تعمیق بخشیدن برنامه الحاق کرانه باختری و انفجار اوضاع آن قلمداد می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما خواستار دخالت فوری جامعه جهانی برای توقف جنگ علیه ملت ما و ممانعت از انفجار اوضاع در کرانه باختری هستیم قبل از اینکه زمان از دست برود.

این درحالی است که نخست وزیر رژیم اسرائیل چهار روز بعد از عملیات شهادطلبانه یک راننده اردنی در شمال کرانه باختری، به مرز فلسطین اشغالی با اردن رفت و بر ساختن دیدار محکم در مرز تأکید کرد.

نتانیاهو چهارشنبه گفت که این رژیم چاره‌ای ندارد جز اینکه مانع و دیوار حائل قوی درست کند تا به زعم خود، مانع از قاچاق سلاح و نفوذ نیرو‌های مسلح به اراضی اشغالی شود.

وی این اظهارات را چهار روز بعد از وقوع عملیات شهادت‌طلبانه در گذرگاه مرزی الکرامه بین اردن و کرانه باختری، در حالی که «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی او را همراهی می‌کرد، به زبان آورد.

نتانیاهو گفته که این رژیم به تنهایی این دیوار را نخواهد ساخت، بلکه با همکاری همسایگانش دست به این اقدم خواهد زد.

او گفت: ما در جنگ چند جبهه‌ای درگیر هستیم و با همکاری همسایه‌های خود به منظور تضمین امن ماندن مرز‌های خود با اردن تلاش خواهیم کرد. در این درگیری چند جبهه‌ای، ما می‌دانیم که به حفاظت و تأمین امنیت مرز‌های خود نیاز داریم که مرز‌های صلح هستند و ما با پادشاهی اردن در این خصوص همکاری داریم.

وی ادعا کرد: چالش‌های فزاینده‌ای در این مدت اخیر به وجود آمده است؛ تلاش‌هایی برای نفود خراب‌کاران و قاچاق اسلحه از طریق رود اردن به سمت اراضی «یهودا و سامره» (اسامی ادعایی توراتی برای کرانه باختری اشغالی) و شهر‌های اسرائیل می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار