رسانه‌های روسی از اخراج ۶ دیپلمات انگلیسی از روسیه خبر دادند و نوشتند: فعالیت این دیپلمات‌ها با هدف شکست مسکو در جنگ با اوکراین بود و امنیت روسیه را تهدید می‌کرد.

طبق گزارش یورونیوز، آژانس امنیتی کرملین (FSB) روز جمعه اعلام کرد: شش دیپلمات انگلیسی در روسیه به جاسوسی متهم شده اند و اعتبار دیپلماتیک آنها لغو شده است.

تلویزیون دولتی روسیه به نقل از یک مقام آژانس امنیتی کرملین گفت: آنها از روسیه اخراج خواهند شد.

آژانس امنیتی کرملین ادعا کرد: اسنادی دریافت کرده است که نشان می‌دهد این افراد توسط یک بخش از وزارت خارجه انگلیس «که وظیفه اصلی آن تحمیل یک شکست استراتژیک به کشور روسیه است» به روسیه فرستاده شده اند و در جمع آوری اطلاعات و فعالیت‌های خرابکارانه شرکت داشتند.

این اقدام دو روز پس از آن صورت گرفت که آمریکا و انگلیس متعهد شدند نزدیک به ۱.۳۵ میلیارد یورو کمک مالی بیشتر به کی یف ارائه کنند و مقامات اوکراینی درخواست خود را برای استفاده از موشک‌های ارائه شده توسط غرب علیه اهدافی در عمق روسیه تکرار کردند.

آژانس امنیتی کرملین هشدار داد که اگر اقدامات مشابهی در میان کارمندان نمایندگی دیپلماتیک انگلیس شناسایی شود، این آژانس خواستار خاتمه زودهنگام ماموریت‌های آنها در فدراسیون روسیه خواهد شد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس برای مذاکره با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد اجازه دادن به اوکراین برای شلیک موشک‌های ارائه‌شده توسط غرب به روسیه وارد واشنگتن شد.

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار