پیکر یک زن فعال حقوق بشر که پس از شرکت در راهپیمایی مسالمت‌آمیز در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها شهید شده بود، وارد ترکیه شد.

پیکر عایشه نور ازگی آیگی، فعال آمریکایی ترکیه‌ای تبار که در جریان تظاهرات مسالمت آمیز کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید شده بود، امروز جمعه وارد ترکیه شد.

براساس گزارش آناتولی، هواپیمای حامل پیکر عایشه نور از فرودگاه بن گورین در تل‌آویو به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان منتقل شده و از آنجا به فرودگاه استانبول رفت و سپس مورد استقبال تعدادی از مقامات ترکیه قرار گرفت.

پس از برگزاری مراسمی در فرودگاه، پیکر با هواپیما از استانبول به ازمیر در غرب ترکیه منتقل شد. استانداری استانبول با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اعلام کرد که داوود گل، فرماندار این شهر نیز از جمله مقاماتی بود که پیکر را در فرودگاه تحویل گرفت.

قرار است مراحل دفن این فعال در زادگاهش در منطقه دیدیم آیدین در غرب ترکیه انجام شود. ارتش رژیم صهیونیستی عایشه نور فعالی را که در روز ۶ سپتامبر در شهرک بیتا در استان نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی شرکت می‌کرد، با گلوله‌های جنگی به شهادت رساند.

همچنین دوشنبه گذشته، جمع زیادی از مردم فلسطین در استان نابلس طی مراسمی پیکر این شهید را پیش از انتقال به ترکیه، با پرچم فلسطین تشییع کرده وبرای وی عزاداری کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار