وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که از نشست تشکیل دولت فلسطین در اسپانیا عصبانی است، شروع به لفاظی علیه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کرد.

امروز جمعه، یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به نزدیک بودن به ایران و پیوستن به کمپین نفرت پراکنی علیه اسرائیل پس از شرکت در مذاکراتی که به میزبانی اسپانیا در مورد تشکیل کشور فلسطین برگزار شد، متهم کرد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، کاتس در پلتفرم ایکس ادعا کرد: در همان هفته‌ای که آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس تحریم‌هایی را بر روابط هوایی با ایران اعمال کردند، در پی صادرات موشکی که اروپا را تهدید می‌کند، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی مشغول کمپین‌های نفرت انگیز علیه  اسرائیل است.

کاتس در ادامه لفاظی خود مدعی شد: بورل به جای تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا برای پیوستن به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، از ایجاد یک کشور تروریستی فلسطینی تحت کنترل ایران و محور شرارت علیه اسرائیل، کشور‌های عربی میانه رو و اروپا حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه اسرائیل در پست خود افزود: این میراث جوزپ بورل، یهودی ستیزی و نفرت او از اسرائیل است.

در همین راستا ساعتی پیش بورل در نشست مادرید در خصوص راه حل دو دولتی حضور پیدا کرده و در شبکه اجتماعی ایکس خواستار «تلاش جمعی جدید» برای پایان دادن به جنگ در غزه شد.

اسپانیا میزبان یک نشست با حضور مقامات اروپایی و عربی درباره راه حل دو دولتی است. در این نشست وزرای خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، عربستان، اسلوونی، نروژ، ترکیه و مصر گرد هم آمدند. دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه قطر نیز در این نشست حضور داشتند.

شایان ذکر است که یسرائیل کاتس به دلیل عادت به آزار و اذیت کشور‌ها و رهبران خارجی از طریق پست‌های عجیب و خصمانه در شبکه‌های اجتماعی بار‌ها مورد انتقاد دیپلمات‌ها قرار گرفته است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار