صدراعظم آلمان می‌گوید موضع این کشور در خصوص عدم ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین تغییر نخواهد کرد.

در شرایطی که برخی کشور‌های غربی درباره کاهش محدودیت‌های تسلیحاتی اوکراین صحبت می‌کنند، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان تاکید کرد که سیاست این کشور در عدم ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین تغییر نخواهد کرد. 

به گزارش المانیتور، شولتس در پاسخ به سوالی درباره این موضوع در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آلمان تصمیم روشن خود را در این خصوص گرفته است و این تصمیم تغییر نخواهد کرد». 

کی‌یف به ویژه در هفته‌های اخیر به طور فزاینده‌ای تلاش کرده است مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد را از غرب دریافت کند، اما کشور‌های غربی تا کنون چراغ سبز نشان نداده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته در نشست «رامشتاین» در آلمان بر این درخواست خود تاکید کرد و از مقامات غربی خواست اجازه بدهد اوکراین از موشک‌های دوربرد علیه اهدافی در عمق روسیه و نزدیک به پایتخت آن استفاده کند. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته هشدار داد که اگر غرب به اوکراین اجازه حمله به خاک روسیه با موشک‌های دوربرد تحویل داده شده را بدهد، به این معنی است که «کشور‌های ناتو وارد جنگ با روسیه شده‌اند». دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز در خصوص اظهارات پوتین گفت که پیام او بدون ابهام بوده و «ما شک نداریم که این بیانیه به دست مخاطبان آن رسیده است».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار