یونیسف تائید کرد که نیرو‌های پشتیبانی سریع در سودان علیه کودکان این کشور جنایت جنگی مرتکب شدند.

شلدون یت، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سودان اعلام کرد که در اثر بمباران شهر سنار در جنوب خارطوم، پایتخت این کشور دست کم ۳۰ کودک کشته و زخمی شدند.

براساس گزارش المیادین، نیرو‌های پشتیبانی سریع طی دو روز گذشته شهر سنار را با توپخانه بمباران کردند که بر اثر اصابت گلوله‌ها به بازار شهر، ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

یکی از نمایندگان یونیسف در بیانیه‌ای گفت: موج جنایاتی که علیه کودکان سودان به راه افتاده باید متوقف شود و خشونت علیه کودکان و حملاتی که زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهند باید پایان یابد. او خاطرنشان کرد که حملات هولناک هم آسیب‌های زیادی را به کودکان وارد می‌کند و هم آسیب و تخریب گسترده به زیرساخت‌های اساسی که کودکان به آن وابسته هستند، می‌زند.

او توضیح داد که سال گذشته، سلاح‌های انفجاری مسئول بیش از نیمی از موارد کشته یا زخمی شدن کودکان در سودان بود، همانطور که توسط سازمان ملل متحد مستند شده است و از همه طرف‌ها خواست تا به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه عمل کنند. و تمام اقدامات احتیاطی ممکن را برای محافظت از کودکان انجام دهید.

وی افزود: در سال ۲۰۲۳، سودان شاهد بالاترین تعداد نقض‌های جدی تایید شده علیه کودکان در بیش از یک دهه بوده است و برآورد‌ها نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از تخلفات شامل کشتن و معلول کردن کودکان و به دنبال آن استخدام و استفاده از کودکان توسط افراد مسلح بوده است.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: جنگ سودان ، سودان ، یونیسف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار