رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به سیدحسن نصرالله از حمایت‌های حزب‌الله لبنان تشکر و قدردانی کرد.

به‌نقل از المیادین، دفتر یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که پیام تبریک و تسلیت شما در مورد شهادت اسماعیل هنیه را دریافت کردیم.

در این پیام آمده است: از همدردی صادقانه شما سپاسگزاریم و اقدامات مبارک شما در جبهه‌های محور مقاومت تعبیری برای این همدردی است.

السنوار تاکید کرد: جنبش حماس همانند همیشه وفادار به خون شهدا خواهد ماند. آرمان‌های بلندی که شهید اسماعیل هنیه همواره خواهان آن بود ثابت باقی خواهد ماند و جنبش و مجاهدان ما این راه را ادامه خواهند داد. شهید فرمانده ما «ابوالعبد» (اسماعیل هنیه) در نبرد طوفان الاقصی که یکی از شرافتمندانه‌ترین نبرد تاریخی ملت ما است به شهادت رسید. به شهادت رسیدن فرمانده ما بدین معناست که خون رهبران و مجاهدان ما گران بهاتر از خون فرزندان ملت فلسطین نیست. خون مبارک شهدا باعث می‌شود که در مقابله با رژیم اشغالگر باصلابت‌تر شویم.

در بخشی از این پیام آمده است: در راس آرمان‌هایی که آن را ادامه خواهیم داد، اتحاد و همدلی ملت فلسطین در جهاد و مقاومت است. یکی دیگر از آرمان‌ها اتحاد امت اسلامی و در قلب آن محور مقاومت در مقابله با پروژه صهیونیستی و دفاع از امت و مقدسات آن که در راس آن‌ها بیت المقدس و مسجد الاقصی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین بر لزوم بیرون راندن اشغالگران از خاک مقدس فلسطین و برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید کرد.

جنبش حماس اواسط مرداد یحیی السنوار را به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد. وی که ۶۲ سال سن دارد، ریاست جنش حماس در نوار غزه را برعهده داشته است.

این تصمیم پس از شهادت شهید هنیه در ۱۰ مرداد صورت می‌گیرد که در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی در تهران به همراه محافظش به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده، اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه رژیم صهیونیستی به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد. وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است. ‏

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار