مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست با سران کشور‌های اروپایی و عربی بر تلاش گروهی برای پایان دادن به جنگ در غزه تاکید کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نشست مادرید در خصوص راه حل دو دولتی حضور پیدا کرده، در شبکه اجتماعی ایکس خواستار «تلاش جمعی جدید» برای پایان دادن به جنگ در غزه شد.

به گزارش الجزیره، این مقام اتحادیه اروپا تاکید کرد که "این تلاش جمعی برای رسیدن به هدف مشترک اتحادیه اروپا یعنی راه حل دو کشوری لازم است."

اسپانیا میزبان یک نشست با حضور مقامات اروپایی و عربی درباره راه حل دو دولتی است. در این نشست وزرای خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، عربستان، اسلوونی، نروژ، ترکیه و مصر گرد هم آمدند. دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه قطر نیز در این نشست حضور داشتند.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا در این نشست بر نیاز فوری به ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد و گفت: «دولت‌هایی که در اینجا گرد آمده‌اند، گروهی را تشکیل دادند که از نظر جغرافیایی محدود نیست و با یک هدف مشترک متحد شده‌اند تا برای اقدام جمعی بین‌المللی تلاش کنند.»

اسپانیا به همراه نروژ و ایرلند در ماه مه رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، تصمیمی که واکنش شدید رژیم صهیونیستی را در پی داشت.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار