مشاور بایدن دوشنبه آینده به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد تا درباره لفاظی‌های ارتش اسرائیل درباره جنگیدن با لبنان با صهیونیست‌ها صحبت کند.

آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که آموس هوکشتاین، مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، دوشنبه آینده برای گفتگو در مورد تنش‌ها با لبنان به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد. 

براساس گزارش النشره، به نوشته این وب سایت، مقامات آمریکایی و صهیونیستی اعلام کردند که نگران لفاظی‌های فزاینده ارتش رژیم صهیونیستی در مورد شروع جنگ با لبنان هستند.

این در حالی است که حملات روزانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان همزمان با جنگ غزه از اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد، در حالی که حزب الله به عملیات نظامی خود علیه نیرو‌های ارتش صهیونیستی، مواضع آن و شهرک‌های شمالی ادامه می‌دهد.

پیشتر دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: ما در هفته گذشته به شدت در جبهه شمالی کار کردیم و بیش از ۱۴۰ هدف را در لبنان مورد حمله قرار دادیم.

در سفر پیشین این مقام آمریکایی به منطقه که مجددا مقامات آمریکایی ادعا کردند او بدنبال برقراری صلح به لبنان سفر کرده بود، عصام شرف الدین، وزیر مهاجران در دولت موقت لبنان اعلام کرد آموس هوکشتاین دروغ می‌گوید و او برای منافع آمریکا تصمیم گرفته است به منطقه سفر کند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

از زمان جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. پس از تأکید ایران و حزب‌الله بر پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر، فرمانده حزب‌الله لبنان، طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نگران وقوع درگیری گسترده‌تری هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار