رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار آتش بس برای بازسازی سیستم بهداشتی غزه شد.

تدروس آدهانوم گبریسوس بار دیگر بر درخواست سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای برقراری آتش بس جهت بازسازی سیستم بهداشتی غزه تاکید کرد و گفت این اقدام برای مقابله با نیاز‌های روزافزون در غزه حیاتی است.

گبریسوس با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس گفت: «در میان خصومت‌های جاری، اطمینان از دسترسی به تمام خدمات بهداشتی ضروری، از جمله توانبخشی برای جلوگیری از بیماری و مرگ، حیاتی است.»

مطابق با بیانیه قبلی سازمان جهانی بهداشت، وی همچنین یادآور شد که حداقل یک نفر از هر چهار مجروح غزه از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون دارای جراحات تغییر دهنده زندگی است که نیاز به خدمات توانبخشی دارد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت پیشتر حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «الجوونی» در مرکز غزه را محکوم کرد و گفت: «کشتار غزه باید متوقف شود».

سازمان جهانی بهداشت پیشتر بار دیگر بر ضرورت حفظ امنیت به منظور اجرایی شدن کارزار واکسیناسیون عمومی در غزه تاکید کرد.
رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار پایبندی طرفین منازعه به آتش بس‌های موقت در غزه به منظور اجرایی شدن واکسیناسیون عمومی علیه فلج اطفال شد. 

ادهانوم در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من شجاعت خانواده‌های فلسطینی برای آوردن کودکان خود به مراکز واکسیناسیون و کادر درمانی درگیر در روند واکسیناسیون را مورد تقدیر قرار می‌دهم. 

در ادامه این پیام با اشاره به ضرورت آرامش و امنیت به منظور واکسیناسیون عمومی، آمده است: ما از تمامی طرف‌های منازعه به ویژه اسراییل می‌خواهیم به تعهدات خود برای توقف بشردوستانه جنگ به منظور واکسیناسیون تمامی کودکان فلسطینی در غزه پایبند باشند. 

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند فلج اطفال بار دیگر پس از ۲۵ سال در غزه شیوع پیدا کرده است. هدف از این کارزار جدید این سازمان واکسیناسیون ۶۴۰ هزار کودک فلسطینی زیر ۱۰ سال تا هفته آینده است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار