سه شهروند آمریکا به دلیل نقش داشتن در کودتای نافرجام کنگو در یک دادگاه نظامی به اعدام محکوم شدند.

یک دادگاه نظامی در کنگو امروز (جمعه) حکم اعدام ۳۷ نفر از جمله ۳ آمریکایی را به جرم تلاش برای کودتا در جمهوری دموکراتیک کنگو صادر کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، متهمان که شامل شهروندان انگلیس، بلژیک، کانادا و چندین شهروند کنگو هستند می‌توانند برای اتهامات خود که شامل تروریسم و قتل است درخواست تجدیدنظر کنند. 

شایان ذکر است که در این دادگاه که از ماه ژوئن آغاز شده، ۱۴ نفر تبرئه شدند. 

۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت) امسال چندین مرد مسلح مدت کوتاهی دفتر ریاست جمهوری کنگو را در پایتخت این کشور اشغال کردند. در پی این کودتای نافرجام، رئیس این گروه که «کریستین مالانگا» نام داشت توسط نیرو‌های امنیتی کشته شد. مالانگا سیاستمدار اپوزیسیون اهل کنگو بود که مدتی در آمریکا مستقر شده بود. 

پسر او «مارسل مالانگا» به همراه دوستش «تایلر تامپسون» در میان آمریکایی‌هایی بودند که محاکمه شدند. سومین آمریکایی نیز «بنجامین زالمان پولون» یکی از همکاران تجاری کریستین مالانگا بود. هر سه به اتهام توطئه جنایی، تروریسم و سایر اتهامات مجرم شناخته شده و در حکمی که در تلویزیون به صورت زنده خوانده شد، به اعدام محکوم شدند.

ماه گذشته، یک دادستان نظامی از قضات خواست تا همه متهمان این پرونده را به جز یک نفر که از «مشکلات روانی» رنج می‌برد، به اعدام محکوم کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار