امام جمعه شهر علی‌اکبر گفت: مسئله غزه همچنان مسئله اول دنیای اسلام است و حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم فلسطین الگوگیری از ملت ایران است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد لطفیان سرگزی ضمن سفارش به تقوای الهی بیان کرد: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی (۱۳۵۸ش) است و یقیناً یکی از بهترین فعالیت‌هایی که در این روزگار می‌شود انجام داد همین اقامه نمازجمعه است و جنبهٔ فرهنگی، سیاسی، انقلابی، آینده‌نگری، انسانی و اخلاقی دارد.
 
وی افزود: از جمله برکات عزاداری‌ها در محرم را انتقال پیام ایستادگی و مقاومت در داخل و همچنین به خارج از مرز‌ها است و بسیاری از صاحب‌نظران به‌صراحت اعلام می‌کنند حرکت‌هایی که این روز‌ها در دنیا به نفع فلسطین انجام می‌گیرد ناشی از روح انقلاب اسلامی ایران و شهادت امام حسین (ع) است.
 
 خطیب جمعه شهر علی‌اکبر با اشاره به حرکت دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم فلسطین آن را یک نمونه از برکات حرکت ملت ایران دانست و گفت: گسترش جریان حمایت دانشگاهیان آمریکا از فلسطین به‌گونه‌ای شده است که دولت آمریکا همه ادعا‌ها و شعار‌های خود را نقض می‌کند و پلیس این کشور در مقابل چشم مردم و دوربین‌ها، دانشجو و استاد را لگدکوب می‌کند و به آنها دستبند می‌زند.
 
 وی تصریح کرد: روحیه و انگیزه جوانان کشور در سال‌های اخیر برای حضور در میدان‌های مقابله با داعش و یا رژیم صهیونیستی را ناشی از همان روحیه دوران دفاع مقدس است و در حوادث و فتنه‌های سال‌های گذشته از جمله فتنه ۸۸ در تهران نیز جوانانی که نه امام و نه دوران دفاع مقدس را دیده بودند، باانگیزه و روحیه آن دوران وارد میدان شدند و طراحی دشمن به‌منظور ایجاد مشکل برای کشور و مردم را خنثی کردند.
 
 لطیفیان سرگزی با اشاره به دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب با تبیین چند نکته مهم بیان کرد: ضرورت پاسخگویی مجلس، تعامل سازنده مجلس و دولت جدید، شنیده‌شدن صدای واحد از ارکان کشور در مسائل مهم، حاکمیت اخلاق در مباحثات مجلس و دیگر فعالیت‌های نمایندگان، نظارت بدون افراط‌وتفریط، فعالیت مؤثر هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان و حضور جدی مجلس در مسائل جهانی و سیاست خارجی، دارای نگرش ملی و برخوردار از اعتقاد عمیق به جمهوری اسلامی تشکیل شود و مسائل کشور و مردم را به‌پیش ببرد.
 
 وی عنوان کرد: موفقیت رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در مسائل اقتصادی، فرهنگی، بین‌المللی و دیگر عرصه‌ها را موفقیت همه است و باید همه به رئیس‌جمهور منتخب در ادای وظایف کمک کنیم و از بُن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان، پیروزی همه ماست.
 
 خطیب نمازجمعه همچنین حاکمیت اخلاق در مباحثات مجلس و سطح جامعه را کاملاً ضروری برشمرد و افزود: مجلس باید مرکز انتشار امواج مثبت و صدور آرامش و طمأنینه در افکار عمومی باشد و با خودداری از تکرار حرکات بعضی نمایندگان در برخی دوره‌های قبل از جمله سیاه‌نمایی و منفی‌بافی، اذهان مردم را متشنج نکند.
 
 
خاطرنشان کرد: رفتار و گفتار نمایندگان در غیر مجلس و فضای مجازی هم باید حافظ امنیت روانی مردم، وحدت‌بخش، آرامش‌آفرین و دلگرم‌کننده ملت باشد.
 
 
 حجت‌الاسلام لطفیان سرگزی افزود: مسئله غزه را همچنان مسئله اول دنیای اسلام است و باگذشت ماه‌ها از آغاز جنایت رژیم غاصب خبیث، شور اولیه در محکومیت و مقابله با این جنایات در برخی افراد کم شده، اما اهمیت مسئله غزه حتی بیشتر از روز‌های اول است.
 
 وی افزود: باتوجه‌به قدرت روزافزون جبهه مقاومت یک دستگاه بزرگ سیاسی، اقتصادی، نظامی به اسم آمریکا همراه رژیم غاصب صهیونیست با یک گروه کوچک به نام مقاومت می‌جنگند و ازآنجایی‌که این دو خبیث آمریکا و اسرائیل موفق نشده‌اند حماس و مقاومت را از پای در بیاورند بمب‌های خود را در بیمارستان‌ها، مدارس و بر سر کودکان و زنان و مردم مظلوم می‌ریزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار