معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فیلم کوتاه و سینمای بلند استعداد‌های درخشانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

 محمد خزاعی در دیدار با اعضای انجمن سینمای جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سفر گذشته حوزه زیرساخت‌های این منطقه را بررسی کردیم و متوجه شدیم تعداد سالن‌های سینمای و نمایش استان بسیار اندک است و توجه جدی به حوزه زیرساخت‌های سینمایی انجام نشده بود.
وی افزود: در دیدار با هنرمندان مسائل مختلفی در حوزه سرمایه گذاری، تولید، مستند و مشکلات آموزشگاه‌ها مطرح شد که برخی از این مشکلات در دولت سیزدهم مرتفع شد.
رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور با بیان اینکه در حوزه زیر ساخت، سالن سازی بر عهده بخش خصوصی است، ادامه داد: ظرفیت سالن‌های سینمایی در چند نقطه سیستان و بلوچستان با همت مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی و این سالن‌ها تجهیز شد.
وی اضافه کرد: تعداد سالن‌های سینمایی سیستان و بلوچستان در ابتدای دولت سیزدهم سه مورد بود که به واسطه اقدام‌های انجام شده، با رشد ۲۰۰ درصدی به ۹ سالن افزایش پیدا کرد که تعداد سه سالن در آینده به سینما‌های استان افزوده خواهد شد.
خزاعی از سینما به عنوان محل فیلم دیدن، نشاط اجتماعی، دور هم بودن و یک حرکت اجتماعی یاد و اظهار کرد: سینما علاوه بر آموزش یک تفرج ذاتی برای ما ایجاد می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: امروز آرزوی دیرینه مردم خاش با افتتاح سالن سینمای تفتان محقق شد، آن‌ها می‌توانند به صورت استاندارد در این سالن فیلم تماشا کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن سینمای جوانان در حوزه سرمایه‌گذاری نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور از تولیدات این استان رضایت دارد. 
وی اظهار کرد: در حوزه فیلم کوتاه و سینمای بلند استعداد‌های درخشانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ظرفیت برای آنها ایجاد نشده است. 
خزاعی ادامه داد: در سازمان سینمایی برای استان‌ها قوانین را آسان کرده‌ایم، در حوزه سینمای حرفه‌ای در بنیاد سینمای فارابی بخش امور استان‌ها ایجاد شده و از یک هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نامی در این بنیاد، بیش از ۷۰ درصد مجوز‌ها مربوط به شهرستان‌ها است.
وی گفت: در سال گذشته چهار فیلم در جشنواره بین المللی فجر متعلق به فیلمسازان شهرستانی اکران شد و تلاش کردیم شرایط در استان‌ها مطلوب‌تر شود. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اعتقاد داریم که اگر استان‌ها در حوزه سینما فعال شوند، پوست اندازی عظیمی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار