رئیس اداره بهزیستی شهرستان چابهار گفت: چندین طرح و برنامه برای مددجویان این شهرستان در هفته بهزیستی اجرایی می‌شود که از جمله آنها افتتاح دو مرکز جامع درمانی با ظرفیت پذیرش ۷۰ نفر در چابهار است.

مریم گردهانی  اظهار کرد: هدف از افتتاح مرکز درمان معتادان، توانمندسازی آنها و صیانت از معتادان بهبود یافته است.

وی افزود: افتتاح طرح‌های اشتغال، مسکن و مراکز تخصصی در شهرستان چابهار و توزیع بسته‌های معیشتی در میان خانواده‌های دارای دو و سه معلول و زنان سرپرست خانوار از جمله این طرح هاست.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چابهار همچنین برپایی میز خدمت در روستای رمین، انجام مشاوره رایگان توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی در دو محله حاشیه نشین، اجرای برنامه نذر خون کارکنان دولتی و غیردولتی اداره بهزیستی، عطرافشانی گلزار شهدا، بازدید معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از مراکز حرفه آموزی معلولان و اجرای مسابقات قرانی ویژه توانخواهان روشندل در ۲ رشته حفظ و ترتیل قران کریم را از جمله برنامه‌های اداره بهزیستی شهرستان چابهار در هفته بهزیستی عنوان کرد.

گردهانی از فعالیت‌های اداره بهزیستی شهرستان چابهار در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی را با رویکرد توانمندسازی افراد آسیب دیده در سه بخش کاهش آسیب، درمان و بازتوانی و پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و افزود: بهزیستی شهرستان چابهار در بخش کاهش آسیب اقدام به راه اندازی مراکز غیردولتی از جمله یک مرکز سرپناه شبانه (شلتر)، مرکز گذری کاهش آسیب روزانه (DIC)، کانکس (ایستگاه کاهش آسیب)، تیم امداد رسان سیار و موبایل ون سنتر نموده است.

وی گفت: در بخش درمان و بازتوانی بیماران، یک مرکز درمان سرپایی (MMT)، سه مرکز بهبود و بازتوانی افراد دچار اختلال سوء مصرف مواد تبصره ۲ ذیل مراکز ماده ۱۶ که یک مرکز ویژه بانوان با ظرفیت پذیرش تعداد ۴۰ نفر و ۲ مرکز مردان با ظرفیت پذیرش هر مرکز ۷۰ نفر راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در چند وقت گذشته با دستور مقام قضایی و همکاری بین بخشی دیگر ارگان‌ها از جمله پلیس محترم مبارزه با مواد مخدر و شهرداری در چهار مرحله تعداد ۶۸۰ نفر از بیماران کارتن خواب و متجاهر جمع آوری و در این مراکز پذیرش و به مدت سه تا شش ماه نگهداری شدند. از آنجا که پیگیری بعد از ترخیص بیماران یکی از تکه‌های مهم پازل درمان این بیماران است لذا تعداد ۲ مرکز مدیریت مورد که وظیفه پیگیری بیماران بعد از ترخیص از مراکز ترک اعتیاد را بر عهده دارند نیز راه اندازی شده و مراکز مدیریت مورد مشغول به خدمت رسانی هستند و در بخش پیشگیری تیم‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محله‌های آسیب پذیر شهرستان و همچنین کارگاه‌های آموزشی و آگاه سازی در محلات اجرا شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چابهار ادامه داد: آمار مددجویان در حوزه توانبخشی ۴ هزار و ۶۵۶ نفر مستمری بگیر و ۸۳ پشت نوبت مستمری هستند و همچنین در حوزه اجتماعی تعداد یک هزار و ۷۳۶ خانوار مستمری بگیر و تعداد ۱۲ خانوار پشت نوبت هستند.

انتهای پیام

برچسب ها: جامع سلامت ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار