دادستان عمومی وانقلاب شهرستان ایرانشهر از رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار با تلاش و میانجیگری سران طوایف وریش سفیدان در ایرانشهر خبر داد.

علی اکبریان گفت: با میانجیگری سران طوایف و قاضی ناظر زندان شهرستان ایرانشهر با اخذ رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص پس از چندین سال از قصاص رهایی یافت. زندانی بند نسوان محکوم به قصاص نفس که حدود دو سال در زندان ایرانشهر به سر می‌برد با تلاش کمیته صلح و سازش، مددکاران و مسئولین زندان در اخذ رضایت از اولیای دم از قصاص رهایی یافت

 این زندانی زن دو سال قبل مرتکب قتل عمد مرد مسلمان شده بود که به حکم دادگاه به قصاص نفس محکوم و حدود دو سال در انتظار مجازات قصاص و تحمل کیفر بود که پیش از اجرای حکم با تلاش مجدانه اعضاء کمیته صلح و سازش، ریش سفیدان و مددکاران، سرانجام خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص نفس صرف نظر و گذشت خود را اعلام کردند.

وی گفت: پس از قطعی شدن حکم این محکوم، تلاش برای اخذ رضایت از اولیاء دم که اهل شهرستان خاش بودند، در دستور کار جهت صلح سازش قرار گرفت. پس از برگزاری جلسه با حضور مصلحین و سران طوایف، وقاضی ناظر زندان جناب اسماعیل پور، سرانجام پس از چندین ساعت این پرونده منجر به گذشت و رضایت اولیاء دم شد؛ و محکوم ازچوب دارقصاص رهایی یافت. 

وی در پایان از اولیاء دم و همکاری مجدانه دادستان خاش و قاضی ناظر زندان و ریش. سفیدان و معتمدین تقدیر کرد.

 وی اعلام داشت ظرف یک سال اخیر از ۶پرونده قصاص ۵پرونده با اقدامات انجام شده این دادستانی منجر یه رضایت گردیده است.

برچسب ها: دادستان ، چوبه دار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار