رئیس‌جمهور منتخب گفت: بار سنگینی بر دوش‌های خودم احساس می‌کنم؛ از همه می‌خواهم که در انتخاب کابینه کمک کنند.

«مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب در جمع فعالان ستادهای مردمی در وزارت کشور گفت: وقتی شور و شوق شما را می‌بینم بار سنگینی را بردوش خود حس می‌کنم؛ اینگونه نیست که من رئیس‌جمهور شدم تغییر کرده باشم. من همان آدمم، اما وقت ندارم همه را ببنیم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: گاهی به من می‌گویند تغییر کردی در حالی که ما شب و روز نداریم و مدام می‌گویند ما را تحویل نمی‌گیرید.

او ادامه داد: به همه می‌گوییم کمک کنید و همه افراد خود را معرفی کنید. باید کابینه‌ای انتخاب کنیم که در آن وفاق ملی باشد؛ یعنی باید شعاری که می‌دادیم و می‌گفتیم مملکت با یک جناح اداره نمی‌شود را اجرا کنیم. نکند یک دسته و جناح شویم. باید یک دسته از شایستگان را تشکیل دهیم تا با هم به سمت سیاست‌های رهبری حرکت کنیم.

رضایت مردم شاخص ماست

رئیس‌جمهور منتخب افزود: از همه کمک خواستیم. اما هر اتفاقی که بیافتد باید با یک اصل به توافق بسیم و آن رضایت مردم است. اگر در یک اداره، بخشداری و.. هرکس به اسم ما می‌خواهد خدمت ارائه دهد، باید رضایت مردم را جلب کند.

پزشکیان اضافه کرد: پس رضایت مردم شاخص ماست و این نامه‌ای است که امیرالمومنین در نامه خود به مالک اشاره کرده است، مبنی بر اینکه مردم در کار تو نگاه می‌کنند. همانگونه که به حاکمان قبلی نگاه می‌کردند؛ پشت تو هم همان را می‌گویند که تو پشت سر حاکمان قبلی می‌گفتی؛ ملاک کار تو قضاوت مردم است.

وی اظهار کرد: باید کاری کنیم که مردم از رفتار و کردار ما احساس رضایت کنند. من در حرم امام، نگاه خود را بیان کردم و مجدد بیان می‌کنم که امام حسین (ع) اعلام می‌کند که مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌شود، من می‌روم تا امر به معروف عمل کنم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: امام حسین (ع) برای حق قیام کرد و تمام یارانش برای حق  قیام کردند و حق را پیگیری می‌کردند. حق همان است که در قرآن آمده است؛ با مردم به عدالت رفتار کنید. ما اگر تابع هوای نفس شویم و غرور ما را بگیرد و حزبی عمل کنیم به ضلالت می‌افتیم و این همان ضالین است که در نماز آمده است.

پزشکیان گفت: صراط مستقیم یعنی همه با هم دست به دست هم دهیم. کشور ما وضع خوبی ندارد و به شدت تحریم هستیم. مشکلات ابتدا به نگاه‌ها و اختلافات ما باز می‌گردد. اگر قرار است مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم ابتدا باید در کشور با هم باشیم و عزت خود را به دنیا نشان دهیم.

او بیان کرد: اگر نخبگان،کارشناسان و عالمان با هم باشیم، می‌توانیم این کشتی را به ساحل نجات برسانیم. دشمن نمی‌خواهد ما مستقل و موفق باشیم. قدم اول این است که باید با هم باشیم و به دنبال حق باشیم.

من را آنقدر بزرگ نکنید که فکر کنم کسی هستم

رئیس‌جمهور منتخب افزود: حق وسیع است. اما اگر به حزب و جناح بپردازیم این وسعت را از بین می‌بریم. راه امام حسین (ع) این است که باید این اقدام را انجام دهیم. نباید تابع غرور خود باشیم. امام علی، مالک را به تقوای الهی، کتاب خدا و سنت توصیه می‌کند و بعد می‌گوید که برای این کار‌ها باید نفس خود را در برابر سرکشی‌ها ضایع کند.

پزشکیان بیان کرد: خیلی مهم است که ما مواظب هوای نفس باشیم. من را آنقدر بزرگ نکنید که فکر کنم کسی هستم. من فقط نماینده شما هستم تا حقوقتان را پیگیری کنم و خود را پایبند حرفهای خود می‌دانم.

او ادامه داد: من قول دادم که پیگیر حقوق شما باشم. دعوا نکنم و دنبال حق مظلومان و عدالت باشم. دروغ نگویم. ظلم نکنم و نگذاریم به کسی ظلم کنیم. این دستور خدا و راه امام علی است.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید که وظیفه ما مقابله با ظالم است. هرکسی که ظلم می‌کند باید با او دشمنی کنیم و هرجا حق مظلومی نادیده گرفته می‌شود باید کمکش کنیم.

من هم ممکن است خطا کنم

پزشکیان اظهار کرد: اگر شیعه هستیم باید پایبند به این گفتارها باشیم. اگر کسی حق را به ما گفت پایبند آن باشیم. امام علی می‌گوید که به من مشورت دهید و حق را به من بگویید و از اینکه مرا به عدل توصیه کنید خود را مضایقه نکنید. علی (ع) این را میگوید، ما که عددی نیستیم. من هم ممکن است خطا کنم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: هرجا دیدید حق را نادیده گرفتیم و بر اساس عدالت عمل نکردیم، بگویید. با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا وحدت را ایجاد کنیم و خدمتگزار مردم باشیم.

او گفت: انشاالله با یاری هم از این بحران‌ها سربلند بیرون می‌آییم. به تمام افرادی که به من رای دادند و به من رای ندادند و حتی کلا رای ندادند، میگویم، اگر به هم کمک کنیم و تلاش کنیم، می‌توانیم کشور خود را پیروز کنیم. از همه شما متشکرم خدا یاورتان باشد.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
خدا به دلار رحم کنه و به معیشت مردم . تو دوره روحانی که دلار ۹ برابر شد . ببینیم اینا چیکار می کنن با این خزانه ای که رییسی براشون گذاشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
نارضایی بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون از بی‌عدالتی مدیران و مسئولان و نمایندگان مجلس است عملکرد دولت متأسفانه که از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع بازنشستگان شرکت مخابرات نبوده است عملکرد مجلس شورای اسلامی متأسفانه که از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع بازنشستگان شرکت مخابرات نبوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
جنا ب آقای مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در جمع مسئولان شورای عالی استان‌ها در وزارت کشور

جناب آقای فرزین رئیس بانک مرکزی در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم

از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون هر روز در رسانه ها وام مختلف ملبغ ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام می کنند و به بانک ها دولتی و بانک ها خصوصی مراجعه می کنیم ولی اما متأسفانه وام نمی دهند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
۱۷:۵۴۰۳ مرداد ۱۴۰۳
آغاز پرداخت وام فوری ۳۰۰ میلیون تومانی در بانک ملی + مدارک موردنیاز و باز هم ۱۰۰ درصد فقط دروغ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
خون شاغلی ها برای بازنشسته ها رنگین تر است؟
واقعا دلیلش را تحقیق و تفحص کنید واقعا چرا کارگران شاغل حدود 15 تا 16 میلیون عیدی میگیرند اما بازنشستگان 2/500 واقعا چرا اینگونه است.
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود
دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند
دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند.
بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
آقای پزشکیان گفته‌اند حقوق‌ها باید به اندازه تورم افزایش پیدا کند. حالا بانک مرکزی تورم را 43درصد اعلام کرده است. آیا رئیس‌جمهور منتخب حقوق‌ها را تا اول شهریورماه به نسبت تورم افزایش می‌دهد؟ و این درحالی است که تورم واقعی،بالای 60 درصد بوده. سوال اینجاست که پس چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 20 درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
سلام رضایت مردم در شفاف سازی و عادلانه کردن حقوق ها توزیع متناسب ثروت در کشور هست صنعت نفت ملی هست یعنی مال مردمه اما عملا مردم هیچ سهمی ندارند یارانه ها باید به مردم داده بشه یارانه دولت میده بخش تولید در قیمت اجناس تولیدی نظارت جدی وجود ندارد گران بدست مردم میرسه قیمت بالای دلار داره پد مردم رو در میاره لطفاً کاری کنید مردم در عذابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
بورس را درست کنی بیشتر مشکلات درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۰۹:۴۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
بورس را عملا نابود کردند با قیمت گذاری دستوری دیگه بورسی نمونده که بخوان درست کنند تا مشکلات اقتصادی مردم حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۶:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
بنده عملکرد و رفتار سازمان تامین اجتماعی بدون پاسخ نمی گذارم و انتقام می گیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
وزارت علوم را بیشتر در علوم پایه دریابید،
نگذارید دانشگاه‌های ما چه در علوم پایه چه مهندسی و چه علوم انسانی جایگاهی شود که دیگران استعداد ملی رو استثمار کنند براستی این مقاله‌هاو امثال این‌ها تا کنون چه کردند مگر کشور مسایل ندارد که مسایل اروپاییان را باید حل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
خدا رو خوش نمیاد برق ها رو قطع کردین توی این گرما
باشگاه خبرنگاران عزیز کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
بی آر تی کولر نصف و نیمه اش وسط گرما پر جمعیت از کار افتاد ،،حداقل از خط خارج کنندش ،،، نه اتوبوس ها و نه ایستگاها که عامه مردم دارن استفاده میکنند گرچه قدیمی اند اما کثیف و نامرتب هستند و خجالت آور،،،،، اوضاع شهر شایسته با این همه عوارضی که از مردم میگیرند نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
همبن الان تهران منطقه ۱۱ برقا رفت
وصل کنین
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
فعلا این آقا برای پرسنل فولاد صنعت بناب بدقدم بود تا این لحظه وبااین گرانی برق رابهانه کرده اند وحقوق کارگر بدبخت رانداده اند وای به آینده.
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۱۴:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
سلام
حقوق این ماه ما را چهار پنج میلیون کم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
احسنت ،اتحاد اتحاد اتحاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
حقوق معلمان و فرهنگیان بسیار پایین است و با این تورم هیچ انگیزه ای برایشان باقی نمانده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
برای ما یک رتبه بندی ناقص داد عوضش کارمندان دیگر چند برابر رتبه بندی ما به حقوقشان اضافه شد دوست عزیز در این مملکت هیچ موقع معلم روز خوش نخواهد دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
معلم و فرهنگی مگه کارم می‌کنن تمام تعطیلات و سه ماهه تابستان تعطیلن
Iran (Islamic Republic of)
دولت، مسئولان و نمایندگان تاکنون نتوانستند گره از مشکلات تامین اجتماعی باز کنند
۱۲:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
دولت، مسئولان و نمایندگان تاکنون نتوانستند گره از مشکلات تامین اجتماعی باز کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
حقوق این بازنشستگان واریز نشد/ صدای بازنشستگان درآمد!
این بازنشستگان چشم انتظار دریافت حقوق | پرداخت‌ها چه زمانی انجام می‌شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
آقای پزشکیان گفته‌اند حقوق‌ها باید به اندازه تورم افزایش پیدا کند. حالا بانک مرکزی تورم را 43درصد اعلام کرده است. آیا رئیس‌جمهور منتخب حقوق‌ها را تا اول شهریورماه به نسبت تورم افزایش می‌دهد؟
و این درحالی است که تورم واقعی،بالای 60 درصد بوده. سوال اینجاست که پس چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 22 درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
بسم الله شروع کن با نام خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
برای وزارت دفاع امیر حاتمی هم سابقه درخشانی در وزارت دفاع داشتند طوری که حتی شهید رییسی هم نظرشان حضورایشان در کابینه بود و هم مشاور رهبری هستند که این خود برای این وزارتخانه بسیار مهم است
آخرین اخبار