نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی بر آسفالت حداقل سه هزار کیلومتر راه خاکی در ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد تاکید کرد.

محمدانور بجارزهی اظهار کرد: بیش از ۲۱ هزار نقطه از راه‌های مواصلاتی این منطقه بزرگ در جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند ساحت پل، آبنما و ابنیه فنی استاندارد هستند و با این اعتبارات قطره چکانی فقط برای ۲ بانده شدن راه چابهار تا زاهدان مرکز استان که با گذشت ۴۰ سال پیشرفت اندکی دارد بیش از ۹۰ سال دیگر طول می‌کشد تا مردم از تصادفات شاخ به شاخ در جاده‌های کم عرض و پرپیچ و غیراستاندارد نجات پیدا کنند.

وی با اشاره به توسعه ترانزیت چابهار تا سرخس مشهد، گفت: توسعه محور شرق به تنهایی بیش از سه میلیون شغل ایجاد خواهد کرد که نیاز است راه‌های سیستان و بلوچستان به آزادراه و بزرگراه تبدیل شوند شاخص راه‌های دو بانده افزایش پیدا کنند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و نقطه مهم کریدور شمال و جنوب و مرکز و محور توسعه شرق کشور و به عبارتی پایتخت بلقوه دوم اقتصاد ایران است و، اما متاسفانه در بخش زیرساخت‌ها مشکل دارد.

وی تاکید کرد: در دنیا هر منطقه‌ای که در مسیر ترانزیت کالا و جابجایی مسافر باشد، بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد، اما در سیستان و بلوچستان متاسفانه اینگونه نیست. راه‌های ما در استان تبدیل به جاده‌های مرگ شده است. فقط کافیست که آمار ۲ سال از کشته‌های جاده‌های سیستان و بلوچستان را بررسی کنید متوجه خواهید شد که نسبت به جمعیت بیشتر آمار کشته‌های جاده‌ای است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌های استان سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص را از نظر آسفالت و استانداردسازی در کشور دارد، متاسفانه این استان کمترین جاده‌های آزادراهی و بزرگراه و پایین‌ترین شاخص راه‌های دو بانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار