امام‌جمعه موقت سراوان گفت: جمهوری اسلامی دشمنان قسم خورده دارد که پشت مرز‌ها در کمین هستند تا وحدت ملی از بین رود که می‌طلبد سیاست‌مداران انسجام و وحدت ملی را رعایت کنند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختار سابکی بیان کرد: از ما محبان، ارادتمندان و عزاداران حسینی انتظار می‌رود که باید عملکرد، رفتار، کردار و سبک زندگی‌مان همانند امام حسین (ع) باشد.
 
وی افزود: در رسانه‌ها و فضای مجازی برای ازهم‌پاشیدن خانواده‌های مسلمان به‌ویژه ایران اسلامی تلاش می‌کنند که ما باید مانند همانند حضرت ابوالفضل علیه‌السلام وفا داشته باشیم.
 
امام‌جمعه موقت سراوان ادامه داد: یکی از صفات بسیار مهم معنویت، حیاست که باید نسبت به آن بسیار حساس باشیم اگر حیا ترویج داده شود فساد و فحشا در جامعه ایجاد می‌شود، توجه داشته باشیم که دشمن در فضای مجازی بی‌حیایی را به‌عنوان یکی از مأموریت‌های مهم خود ترویج می‌دهد.
 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سابکی اضافه کرد: در زندگی باید اخلاق پیامبر (ص)، امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) را الگو خود قرار دهیم؛ لذا توصیه می‌شود که زندگی اهل‌بیت (ع) را مطالعه و از آنها الگو بپذیریم.
 
وی تصریح کرد: بعد از انتخابات رفتار‌های رقابتی که در ایام انتخابات داشتیم باید به هنجار‌های رفاقتی تبدیل شود، ماهیت انتخابات این‌گونه است که اگر در انتخابات رقابت نباشد آن خطوط تمایز برای مردم و ملت روشن نخواهد شد و مسیر پیشرفت را مردم تشخیص نخواهد داد.
 
امام‌جمعه موقت سراوان اذعان کرد: رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی دارای حدومرز است در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری دو طیف با گرایش‌های سیاسی مختلف در انتخابات تبلیغات کردند و بعد از انتخابات زمانی که منتخب مردم مشخص شد طیفی که پیروز نشد به منتخب ملت ایران تبریک گفت و انتظار نیز همین رفتار بود.
 
وی گفت: در انتخابات اخیر دستاورد‌های بسیار مهمی داشتیم، اولین دستاورد این بود که انتخابات در دو مرحله انتخابات برگزار شد، حضور مردم پای صندوق‌های رأی، برگزاری انتخابات در شرایط بسیار خاص، صیانت از آرای ملت که به قیمت خون حافظان رأی مردم تمام شد، دو شهید در شهرستان راسک تقدیم انقلاب و نظام شد همه از دستاورد‌های مهم برگزاری انتخابات اخیر در کشور بود.
 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سابکی گفت: جمهوری اسلامی سیاستش با کشور‌های دیگر فرق دارد و این مؤلفه باید مدنظر باشد، در جمهوری اسلامی کسی که مسئول قوه مجریه قرار می‌گیرد نیت آن باید این باشد که به آرمان‌های انقلابی برسد و به مردم خدمت کند.
 
 
وی افزود: سیاست‌مداران توجه کنند جمهوری اسلامی دشمنان قسم‌خورده دارد که پشت مرز‌ها چادر زدند و در کمین هستند تا وحدت به هم خورد، افتراق و جدایی ایجاد و وحدت ملی از بین رود که می‌طلبد سیاست‌مداران انسجام و وحدت ملی را رعایت کنند.
 
 
امام‌جمعه موقت سراوان با بیان اینکه از دولت جدید انتظار است که امید را در جامعه تزریق کند چرا که امروز دشمن تلاش دارد ناامیدی را در جامعه تزریق کند، خاطرنشان کرد: سیاست‌مداران در حوزه تعامل با جهان باید مبتنی بر اصول انقلابی باشند در این زمینه ملت کوتاه نخواهند آمد و باید تعامل با جهان در چهارچوب خطوط انقلاب اسلامی باشد؛ یعنی عزت، حکمت و مصلحت در تعامل با دنیا رعایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار