امام‌جمعه موقت زاهدان گفت: حضور پررنگ برای جامعه اسلامی اقتدار آفرین است و پیام‌های مثبتی را به جامعه جهانی ارسال می‌کند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی رمضانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی بیان کرد: اگر جامعه تحت سلطه شیطان قرار بگیرد کربلا و غزه شکل می‌گیرد، قرآن و مکتب اهل‌بیت (ع) مانع تسلط شیطان بر انسان‌ها است، مجالس اباعبدالله الحسین (ع) اگر درست برگزار شود مانع تسلط شیطان بر جامعه انسانی می‌شود اگر برداشت درست از این مجالس شود جامعه ما رنگ و بوی انسانی می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: اباعبدالله الحسین از ما فقط به‌عنوان زینت مجالس نمی‌خواهد؛ اما باید از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) در عمل برداشت کرد و شعار امام حسین (ع) را در جامعه استفاده کنیم، قیام امام حسین (ع) برای جامعیت پیداکردن قانون، رنگ و بوی الهی است.
 
 
امام‌جمعه موقت زاهدان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: تقوا دوای تمام بیماری‌های قلب و روشنای قلب است، امروز تاریخ اولین نمازجمعه است که در تهران توسط شهید طالقانی برگزار شد نمازجمعه تجلی وحدت و انسجام است باعث تقویت، بینش دینی و شناخت مسائل اجتماعی می‌شود جایگاه مطالبات مردم از دولتمردان و مسئولین است.
 
وی افزود: جایگاه نمازجمعه هدایت به‌سوی خدای تبارک است و این نماز بسیار مهم است و ما مسلمانان پیروان اسلام نباید نسبت به نمازجمعه بی‌تفاوت باشیم، حضور پررنگ برای جامعه اسلامی اقتدار آفرین است و پیام‌های مثبتی را به جامعه جهانی ارسال می‌کند.
 
 
رمضانی تصریح کرد: عموم جامعه ما به برکات نمازجمعه توجه ندارند و به حضور در این نماز آن‌گونه که باید توجه نمی‌شود. خداوند در سوره جمعه می‌فرمایند: «ای کسانی که ایمان آوردید زمانی که در روز جمعه صدای منادی را می‌شنوید که اذان می‌گوید به این ذکر بشتابید و کسب‌وکار خود را رها کنید خیلی بهتر است اگر بدانید».
 
 
وی ادامه داد: در نمازجمعه باشکوه اگر مطالبات به حق باشد هیچ مسئولی در حیطه خودش کم‌توجهی نمی‌کند، حضور پرشور مردم می‌تواند این قدرت را به امام‌جمعه بدهد که مطالبه‌گر باشد.
 
 
امام‌جمعه موقت زاهدان اذعان کرد: با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) برای هر کدام از شما در روز جمعه یک حج واجب و یک عمره است حج همان حرکت از منزل به نمازجمعه است که با یک حج واجب برابری می‌کند و اینکه دقایقی انتظار بکشید که نماز عصر را بخوانید؛ یعنی ثواب یک عمره را دارد.
 
وی افزود: نباید سستی و این دست و آن دست کرد و میدان را برای جاهلان باز گذاشت، نمازجمعه ما باید امیدآفرین و دشمن‌شکن باشد و زمانی محقق می‌شود که مؤمنین در نمازجمعه حضوری بامعنا و پرشکوه داشته باشند.
 
رمضانی مطرح کرد: در این هفته آغاز عملیات مرصاد را داریم عملیاتی که روزنه‌های امید حزب بعث را ناامید کرد و برای همیشه امید تجاوز به این کشور را ناامید کرد، خدا امام راحل را بیامرزد و شهدای این عملیات غرورآفرین را اجر دهد.
 
 
وی ادامه داد: ششم مرداد روز کارآفرین است؛ جوان امروز باید همت داشته باشد و در نهاد‌های آموزشی کارآفرین شود و بتواند به طور مستقل درآمدی داشته باشد، زمینه‌ها فراهم است، باید از فرصت‌ها استفاده کرد در این مملکت کار فراوان است این استان یک کارگاه بزرگ سازندگی در دوران شهید رئیسی تبدیل شد آنچه که موجود است کار و آنچه که کمیاب است کارگر است.
 
 
امام‌جمعه موقت زاهدان خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) با اینکه در تبعید بودند از هر فرصتی برای تبیین واقعه کربلا استفاده می‌کرد، یزید از هر فرصتی برای تخریب امام علی (ع) و خاندان پیامبر (ص) استفاده می‌کرد و حضرت زینب تمام نقشه‌های شوم یزید را بر آب کرد؛ ایشان خاندان اهل‌بیت را درست معرفی کرد و خاندان یزید را رسوا کرد.
 
 
وی افزود: پلیس آلمان به مرکز اسلامی امام علی (ع) هامبورگ حمله و تمامی مراکز آن را بسته است ما این حرکت را محکوم می‌کنیم و از مسئولان مملکتی، دستگاه دیپلماسی و تمام احزاب سیاسی کشور می‌خواهیم حرکت این کشور را در عرصه جهانی محکوم و از دیگر کشور‌ها نیز بخواهند این حمایت را محکوم کنند.
 
 رمضانی گفت: آنچه برای سعادت این کشور لازم بود مقام معظم رهبری در دیدار چند روز قبل با نمایندگان مجلس بیان کرد و هم مسیر دولت و هم مسیر مجلس را مشخص کرد؛ بر محور رهنمود‌های مقام معظم رهبری اگر این دو قوه با یکدیگر همکاری کنند معضلات کشور قابل‌حل است.
 
 
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید نشان دادند اگر مسئولان به‌موقع و درست از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند مشکلات مردم به‌راحتی حل می‌شود؛ شرط آن این است که مسئولان با رهنمود‌های رهبری دل در گرو این مرزوبوم داشته و از ظرفیت‌های شرق و غرب عالم و همسایگان ایران استفاده کنند، همان‌طور که ایشان داشته‌اند.
 
 
امام‌جمعه موقت زاهدان گفت: امید داریم رئیس‌جمهور منتخب در معرفی وزرا به مجلس صلاحیت نمایندگان را دقیق بررسی کنند و کسانی که شایستگی لازم را دارد انتخاب کنند و کسانی که شایستگی را ندارند تعارفات را کنار گذارند و آنانی که ۱۲ مورد شایستگی که مقام معظم رهبری فرمودند را در نظر بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار