سرپرست فرمانداری زابل گفت: امروز تربیت آینده‌سازان کشور بر عهده آموزش‌وپرورش است و باید فرهنگ عاشورایی در دانش‌آموزان نهادینه شود.

 علی ولایتی پور در نشست با فرهنگیان آموزش‌وپرورش شهر بنجار ضمن گرامیداشت ایام سوگواری محرم‌الحرام، بیان کرد: فصل تابستان بهترین فرصت برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، مهارتی، ورزشی و فعالیت‌های آموزشی است.

 وی با اشاره به اهمیت، نهادینه‌کردن فرهنگ عاشورایی در دانش‌آموزان، افزود: امروز تربیت سرنوشت‌سازان انقلاب و اسلام به دست‌آموزش و پرورش است و برای تربیت نسل حاضر مسئولیت معلمان و فرهنگیان در این امر خطیر مهم و تأثیرگذار است و از طرفی شورای آموزش‌وپرورش تأثیرگذاری بالایی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی آموزش‌وپرورش دارند.

 سرپرست فرمانداری ویژه زابل با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید منجر به شکوفایی استعداد دانش‌آموزان شود، افزود: دغدغه ما در تابستان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، در این تعطیلات سه‌ماهه می‌توان بستر شکوفایی استعداد، خلاقیت، مهارت و توانایی‌ها را برای دانش‌آموزان به وجود آورد.

 وی ادامه داد: ایام تعطیلات تابستان بهترین فرصت برای برگزاری و اجرای برنامه‌های متنوع و باکیفیت و غنی‌سازی کلاس‌های تابستانه با رویکرد مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف سنی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

دانش‌آموزان از برنامه‌های اوقات فراقت محروم نشوند

 ️ولایتی پور با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید بر اساس نیازسنجی، علاقه‌مندی و مشارکت خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شود، تأکید کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل مشکلات مالی از برنامه‌های اوقات فراغت محروم بماند و باید از تمامی ظرفیت‌ها در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت استفاده بهینه و کارآمدی شود.

 وی تعطیلات تابستانی را فرصت مناسبی برای بهره‌مندی جوانان و نوجوانان از آموزش‌های جدید دانست و تصریح کرد: باید از همه امکانات دولتی و آموزشی دستگاه‌های متولی شهرستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استفاده شود.

 سرپرست فرمانداری ویژه زابل با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان برای استفاده بهینه از اوقات فراغت، بیان کرد: باید با تنوع‌بخشی در اجرای برنامه‌ها و توجه به سلایق جوانان در حوزه‌های گوناگون، امکان انتخاب و زمینه استقبال جوانان از طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را فراهم آورد.

برچسب ها: فرمانداری ، عاشورایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار