مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۵میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل و ساماندهی موزه زنده سفال کلپورگان در سراوان اختصاص یافت.

محمدهادی طهرانی مقدم اظهار کرد: سفال کلپورگان به عنوان موزه زنده سفال دنیا شناخته می‌شود که در گذشته مورد بی مهری قرار گرفته بود؛ اما با سلسله بازدید‌های میدانی دوره‌ای و پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد تا این موزه ارزشمند تکمیل و بهسازی شود.

وی افزود: به همین منظور از محل اعتبارات ملی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد اختصاص یافت و اجرای پروژه به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از همراهی مسوولان شهرستانی بویژه فرماندار سراوان ادامه داد: با توجه به تامین اعتبار لازم برای تکمیل و ساماندهی غرفه‌های صنایع دستی این موزه از سوی وزارتخانه، اداره کل میراث فرهنگی و فرمانداری سراوان نیز به طور کامل بر حسن اجرای این پروژه نظارت می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موزه را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی گفت: بر اساس طرح از پیش بینی شده قرار است ۹ غرفه ویژه صنایع دستی نیز در این موزه دایر شود و در اختیار فعالان حوزه صنایع دستی و سفال شهرستان قرار بگیرد تا در راستای تولید و معرفی این هنر اصیل مردم در استان سیستان وبلوچستان فعالیت کنند.

طهرانی مقدم تصریح کرد: استقرار برج نوری، کف سازی و مرمت جداره موزه سفال کلپورگان نیز از دیگر اقداماتی محسوب می‌شود که در این محل اجرایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.