امام جمعه زابل گفت: نمازجمعه قرارگاه فرهنگی و از ارکان اسلامی جامعه است که همه مسائل مطرح می‌شود و هر قشری حضور دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید پوران‌دخت پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: نمازجمعه از معجزات انقلاب اسلامی است، برخی اجتماعات سالیانه هستند، برخی اجتماعات روزانه مثل نماز‌های یومیه و جماعت و برخی جماعات هفته‌ای است مثل نمازجمعه، در بین این جماعات در مورد نمازجمعه خدا در قرآن می‌فرمایند «سمت خدا بروید در روز جمعه و معامله و خریدوفروش را رها کنید. این برای شما خوب است اگر بدانید.»
 
وی افزود: نمازجمعه یکی از ارکان اسلامی است و در نمازجمعه اتفاقات مهمی رقم می‌خورد، این اجتماع که اجتماع قلوب است. رهبری می‌فرمایند: «نمازجمعه یک قرارگاه است هم قرارگاه سیاست است هم فرهنگی است مسائل اجتماعی در نمازجمعه مطرح می‌شود یکی از علت‌هایی که دشمن نتوانسته است پیروز شود همین اجتماع نمازجمعه است»
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاطرنشان کرد: نمازجمعه محلی است که همه‌گونه افراد حضور پیدا می‌کنند، در نمازجمعه مسائل فرهنگی، مسائل روز مشکلات مردم، مسائلی که در جهان اتفاق می‌افتد بیان می‌شود و به معنای واقعی قرارگاه است. از مسئولینی که کار می‌کنند تشکر می‌شود، و از آن طرف مردم و طبقات ضعیف ما نمازجمعه را تریبون خود می‌دانند صدای خود می‌دانند که باید به گوش مسئولین برسد.
 
وی ادامه داد: شخص امام‌جمعه متعلق به تمام آحاد جامعه است. پیامبر عظیم الشان اسلام می‌فرمایند «نمازجمعه برای شما یک حج و عمره است، حج برای خواندن نمازجمعه و عمره برای انتظار نماز عصر. اگر مردم ثواب رفتن به نمازجمعه را می‌دانستند در جهت کسب ثواب آن به دعوا می‌رسید و کار به قرعه می‌رسید»
 
 امام‌جمعه زابل تصریح کرد: امید است قدر این اجتماع رحمانی را که مقام معظم رهبری فرمودند: «نمازجمعه یک نهاد رحمانی است، جایی که اجتماع مسلمین باشد محل وجود فرشتگان است» بدانیم و تشکر می‌کنم از ائمه جمعه قبلی که اینجا خطبه خواندند و روشنگری کردند، ان‌شاءالله که خدای متعال آنهایی که هستند بر توفیقاتشان بیفزاید و کسانی که به رحمت الهی رفتند مورد غفران و رحمت الهی قرار بگیرند.
 
وی با اشاره به گلایه‌های مردمی نسبت به کیفیت نان افزود: مردم ما گلایه داشتند در مورد نان و وضعیت نان که فرماندار هم دستوراتی دادند برای نانی که قوت غالب این مردم است باتوجه‌به شرایط یکی بحث در صف ماندن و همچنین کیفیت نان. ناگفته نماند برخی نانوایی‌های ما کیفیت نان خوبی دارند که باید تقدیر شود و سهمیه آرد یا هر چیزی که است توجه شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوران‌دخت عنوان کرد: نانوایی‌هایی که نسبت به پخت نان سهل‌انگاری می‌کنند راهنمایی و تذکر داده شود و باید افرادی که نان بی‌کیفیت به مردم می‌دهند باید برخورد شود. فرماندار ما اقداماتی انجام دادند که ان‌شاءالله نتیجه داشته باشد و مردم ببینید.
 
وی اذعان کرد: در بحث برق و آب همه باید مراقب باشیم صرفه‌جویی کنیم، چون نیاز اساسی است در این ایام گرم تابستان و با خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی و با عوض‌کردن لامپ‌های پرمصرف، با رعایت الگوی مصرف اقدام شود و در بحث آب وضع آب شرب ما خوب است و از بحران عبور کردیم؛ اما نباید بی‌دقتی شود و باید صرفه‌جویی کنیم.
 
 امام‌جمعه زابل با اشاره به آئین قیام مردم سیستان به خون‌خواهی امام حسین (ع) افزود: ۲۵ محرم بحث همایش نخستین قیام توسط مردم سیستان به خون‌خواهی امام حسین علیه‌السلام را داریم که حضور و همکاری تمام مردم را می‌طلبد چرا که اینها هویت ما است و باید باشکوه برگزار شود.
 
 وی با تأکید بر حضور بی‌شمار اتباع بیگانه در منطقه خاطرنشان کرد: حضور و ورود غیرقانونی اتباع بیگانه در منطقه معضلی شده است که این اتباع بدون هیچ مدرکی و هویتی حضور دارند از حق‌وحقوق ملت ما استفاده می‌کنند، اشتغال و بهداشت و آموزش و؛ لذا مسئولین باید نسبت به ورود اتباع غیرمجاز چاره‌اندیشی کنند؛ چراکه آنان آسیب برای کشور ما هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار