منابع محلی اعلام کردند پس از ورود موج گرما به روسیه ۴۹ شهروند این کشور از جمله ۷ کودک غرق شده و جان خود را از دست دادند.

وزارت واکنش اضطراری روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ۴۹ نفر از جمله ۷ کودک روز گذشته (شنبه) در سراسر این کشور غرق شدند و دلیل آن ورود موج گرما به روسیه بوده است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، این وزارتخانه از طریق اپلیکیشن تلگرام اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ حادثه در سطح آب‌های کشور به ثبت رسیده است و ۴۹ نفر جان باختند. در همین راستا آژانس اطلاعات روسیه گزارش داد که این تعداد در مقایسه با افرادی که در همان روز در سال گذشته بر اثر غرق شدن جان خود را از دست دادند، حدود ۱۰ مورد بیشتر است.

طی هفته گذشته، شهروندان روسیه از گرم‌ترین آب و هوای بیش از یک قرن اخیر این کشور را تجربه کردند، به طوری که مسکو رکورد ثبت شده در سال ۱۹۱۷ را شکست و شهر‌های بزرگ‌ترین کشور جهان شاهد دمای بسیار بالاتر از ۳۵ درجه سانتیگراد بودند. سازمان هواشناسی روسیه روز جمعه در وب سایت خود اعلام کرد که انتظار می‌رود دمای هوا در مناطق جنوبی اروپای روسیه در ابتدای هفته افزایش یابد و دمای هوا در برخی نقاط به بیش از ۴۰ درجه برسد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار