سخنگوی سازمان نجات کودکان در خصوص هدف قرار گرفته شدن کودکان غزه به «وحشتناک‌ترین شیوه‌ها» در جریان حملات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

الکساندرا سعیه، سخنگوی سازمان نجات کودکان (Save the Children) در مصاحبه‌ای به الجزیره گفت که حملات اسرائیل به نوار غزه باعث مرگ کودکان «به وحشتناک‌ترین راه‌هایی که می‌توان تصور کرد» می‌شود.

او گفت: ما در طول ۹ ماه گذشته و به خصوص در چند هفته گذشته کودکانی را دیده ایم که تکه تکه شده اند، اعضای بدنشان با سلاح‌های انفجاری از هم جدا شده است، آنها با ریزش آوار له می‌شوند... و این رویه بی امان است.

سعیه در ادامه گفت که در حال حاضر هیچ مکانی در غزه امن نیست که بتوان به غیرنظامیان کمک کرد.

نهاد وابسته به سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای جنگ در غزه تاکنون دست‌کم ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

شمار شهدای کودکی که به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند هر لحظه افزایش می‌یابد. آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل می‌گوید کودکان غزه روزانه ۶ تا ۸ ساعت از وقت خود را صرف جمع‌آوری آب و غذا، حمل وزنه‌های سنگین و پیاده‌روی‌های طولانی می‌کنند.

با گذشت ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، بخش وسیعی از این منطقه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو ویرانه شده است. سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌تر گزارش داد که انتظار می‌رود تا اواسط ماه ژوئیه میلادی بیش از یک میلیون نفر در غزه با گرسنگی شدید و مرگ به دلیل سوء تغذیه مواجه شوند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: کودکان غزه ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۷ تير ۱۴۰۳
بچه ها باید از مناطق جنگی منتقل بشن
آخرین اخبار