قائم مقام وزارت بهداشت غزه اعلام کرد اسرائیل به طور سیستماتیک تمام سیستم بهداشت و درمان غزه را نابود کرده است.

دکتر عبداللطیف الحاج، قائم مقام وزارت بهداشت غزه با اشاره به تاثیرات مخرب بمباران مداوم رژیم صهیونیستی بر سیستم بهداشتی این باریکه گفت: سیستم بهداشت و درمان غزه تقریبا از هم فروپاشیده است و تنها چند بیمارستان به شکل جزئی در حال فعالیت هستند.
 
الحاج در گفتگو با روزنامه «جمهوریت» ترکیه تصریح کرد: منزل من که ۵۸ نفر در آن سکونت داشتند، مورد حمله جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت و به جز دو نوه‌ام، همه جان باختند.
 
وی که پس از این حمله به آنکارا رفته است، گفت: اسرائیل به طور سیستماتیک تمام سیستم بهداشت و درمان غزه را نابود کرده و تنها ۳۵ درصد از بیمارستان‌ها به صورت جزئی فعالیت دارند.
 
این مسئول بهداشتی غزه با بیان اینکه نیرو‌های ارتش اشغالگر کارکنان بهداشت و درمان را هدف قرار داده و بیمارستان‌ها را اشغال کردند، اظهار داشت: حدود ۸۲ هزار زخمی در غزه وجود دارد، بمباران بیمارستان‌ها موضوع بسیار حساسی است، اشغالگران مردم را با بمب می‌کشند و سپس با بولدوزر و تانک از روی آنها رد شده و مردم را زیر آوار دفن می‌کنند، اسرائیل در حال ساخت گور دسته‌جمعی در نوار غزه است.
 
الحاج تاکید کرد دسترسی به خدمات بهداشتی به دلیل تخریب زیرساخت‌ها بسیار محدود است و در هیچ کجای نوار غزه نه آب آشامیدنی و برق و نه سوخت برای ژنراتور‌ها پیدا نمی‌شود به همین دلیل، بیماری‌های واگیردار مانند بیماری‌های دستگاه تنفسی، اسهال و بیماری‌های کبدی خیلی سریع شیوع پیدا می‌کند.
 
قائم مقام وزارت بهداشت غزه گفت: کشور‌های غربی به خصوص آمریکا که از تجاوزات علیه غزه حمایت می‌کنند، می‌خواهند اسرائیل به عنوان یک دولت خارجی در آنجا بماند تا منافع آنها را تامین کند.
 
وی خطاب به دولت و ملت ترکیه گفت: به محض دستیابی به آتش‌بس، از شما انتظار داریم با پزشکان و بیمارستان‌های صحرایی بزرگ از ما حمایت کنید، امیدواریم که این امر به بهبودی وضعیت وخیم سیستم درمان غزه کمک کند.
 
منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار