برای دویست و بیست و هفتمین بار در ۱۴ سال گذشته برق در سراسر نیجریه قطع شد.

رسانه‌های نیجریه از قطعی برق در سراسر کشور به دلیل نقص در شبکه برق خبر دادند. در گزارش روزنامه محلی دیلی پست به نقل از شرکت توزیع برق Enugu، علت این خرابی قطعی برق در ایالت‌های جنوب شرقی این کشور بود که منجر به قطع برق در کل شبکه برق شد.

براساس گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این شرکت آمده است:  ما منتظر اطلاعات دقیق درباره  بازیابی منابع از مرکز کنترل ملی هستیم.

این گزارش می‌افزاید که طی ۱۴ سال گذشته، نیجریه ۲۲۷ مورد نقص در شبکه برق را که منجر به قطع سراسری برق در این کشور شد، ثبت کرده است. در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، هر یک درصد افزایش در قطعی برق (بر حسب ساعت) موجب کاهش ۸۶/ ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) می‌شود. این به معنای زیان ۲۸ میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی است.

همچنین خطرات سلامتی ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل افزایش استفاده از ژنراتورهای ناکارآمد، که به‌طور گسترده در نیجریه به کار گرفته می‌شوند، وجود دارد. تخمین زده می‌شود که مجموعه ژنراتورهای برق در این کشور سالانه ۲۲ میلیارد دلار سوخت‌های فسیلی مصرف می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند بدون تنوع بخشیدن به ترکیب برق نیجریه و بهبود کارآیی، شبکه فعلی قادر به پاسخگویی به تقاضای برق برای جمعیت رو به رشد نیجریه نخواهد بود. این در حالی است که تقاضای برق روی شبکه این کشور حدود ۴ تا ۱۲ برابر کل برق توزیع شده در شبکه است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۷ تير ۱۴۰۳
این چه مملکتیه که برق یه جاش میره برق کل مملکتش قطع میشه ؟؟؟
آخرین اخبار