وزیر خارجه روسیه در سخنانی به انتخابات فرانسه تاخت و اعلام کرد که دور دوم انتخابات پارلمان برای دستکاری اراده رأی دهندگان طراحی شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که انتخابات پارلمانی در فرانسه کسی را به یاد دموکراسی نمی‌اندازد، زیرا دور دوم این انتخابات با هدف دستکاری اراده رای دهندگان است.

براساس گزارش اسپوتنیک، لاوروف در این خصوص گفت: دوره اول انتخابات مجلس فرانسه به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد که دور دوم به طور خاص برای دستکاری اراده رای دهندگان در دور اول، زمانی که برخی از نامزد‌ها نامزدی خود را پس می‌گیرند و متقاعد می‌شوند که راه را برای پیروزی محافظه کاران یا پوپولیست‌ها هموار کنند، طراحی شده است. این دموکراسی نیست پوپولیست است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که در صورت تثبیت نتایج دور اول تشکیل پارلمان فرانسه، تغییرات بسیار جدی در فرانسه رخ خواهد داد. در همین راستا شعبه‌های اخذ رای امروز یکشنبه ساعت ۰۸:۰۰ در فرانسه برای دومین دور از انتخابات تاریخی قانونگذاری که ممکن است پیروزی جناح راست افراطی را تثبیت کند، در بحبوحه تردید‌ها در مورد توانایی آن برای دستیابی به اکثریت مطلق در مجلس ملی باز شد.

بر این اساس، در ادامه حواشی بی شمار انتخابات پارلمان فرانسه، پیشتازی جبهه ملی باعث بروز موج گسترده‌ای از خشونت‌ها در چندین شهر بزرگ فرانسه از جمله پاریس و مارسی شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار