روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با بررسی عملکرد تیم بایدن تاکید کرد دموکرات‌ها نتوانستند بحرانی که پس از مناظره با ترامپ پیش آمد را مهار کنند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد تیم انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا در مهار بحرانی که پس از مناظره با ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور پیش آمد، ناتوان بود. به گفته این روزنامه، وضعیت بدتر خواهد شد، زیرا حضور‌های عمومی بایدن تناقضی را آشکار می‌کند و حامیان او مخفیانه می‌گویند که  دیگر نمی‌دانند در مورد بایدن چه می‌دانند. 

براساس گزارش آر تی، واشنگتن پست خاطرنشان کرد که در اواسط هفته پس از مناظره، دموکرات‌ها از شروع بحران «گلوله برفی» سخن گفتند، این نام اصطلاح استعاری از رویدادی است که از مرحله اولیه شروع می‌شود و تأثیر زیادی ندارد سپس انباشته و بدتر می‌شود تا زمانی که بزرگ‌تر، تأثیرگذارتر، جدی‌تر و  خطرناک‌تر می‌شود.

در همین راستا استراتژیست‌های حزب دموکرات شروع به برنامه ریزی برای تقویت کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا که محتمل‌ترین گزینه برای جایگزینی بایدن تلقی می‌شود، کردند و دستیاران رئیس جمهور آمریکا ابراز نگرانی‌ کردند.

دونالد ترامپ در مناظره تلویزیونی که هفته گذشته برگزار شد، تمام دلایل ارائه شده برای توجیه عملکرد ضعیف جو بایدن را زیر سوال برد. بایدن همچنین به شکست خود در مناظره با رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری اعتراف کرد و در مصاحبه‌ای گفت:  حقیقت این است که من اشتباه کردم.

عملکرد بایدن در مناظره با دونالد ترامپ جمهوری خواه باعث ایجاد وحشت و هرج و مرج در اردوگاه دموکرات‌ها شد، زیرا صدا‌هایی برای کناره گیری او از رقابت‌های ریاست جمهوری بلند شد، اما کاخ سفید و خود جو بایدن تایید کردند که این اتفاق نخواهد افتاد.

اولین مناظره بایدن و ترامپ در ۲۷ ژوئن (۷ تیر) برگزار شد. دور بعدی قرار است در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور)  یعنی پس از معرفی رسمی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری برای حزب دموکرات برگزار شود. بایدن همچنین شنبه گذشته در جریان جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی خود در شهر نیویورک اظهار داشت که به توانایی خود در انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور کشور کاملاً مطمئن است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار