نتایج تحقیقات خبرگزاری ریانووستی نشان می‌دهد که به رغم تحریم‌های گسترده علیه مسکو ۵۱ درصد از شرکت‌های آمریکایی به فعالیت در روسیه ادامه می‌دهند.

روزنامه نگاران ریانووستی در سایه افزایش تحریم‌های غرب علیه روسیه درباره حضور شرکت‌های آمریکایی و غربی در روسیه بررسی و تحلیل کردند. طبق بررسی‌های آن‌ها چند شرکت آمریکایی پس از شروع کار خود در روسیه و با آغاز تحریم‌های غرب بازار این کشور را ترک کردند. با این حال، شمار زیادی از شرکت‌های آمریکایی به رغم تحریم‌های غرب همچنان در روسیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش آنها، تا فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۶۵۹ سازمان آمریکایی در فدراسیون روسیه کار می‌کردند. بیشتر آنها در زمینه‌های IT، مخابرات، صنعت، غذا، ورزش و گردشگری هستند. این در حالی است که پس از آغاز جنگ و اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه تا کنون ۱۵۹ شرکت از ایالات متحده به فعالیت خود در روسیه در همان حالت ادامه می‌دهند و ۱۷۸ شرکت دیگر طبق قوانین آمریکا فعالیت خود را تنظیم کرده اند وبه آن ادامه می‌دهند.

حدود ۴۹ درصد از شرکت‌ها به طور کامل بازار روسیه را ترک کرده اند.

اخیرا، اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را در پس زمینه جنگ این کشور در اوکراین که شامل ۱۱۶ فرد و نهاد است، تصویب کرد.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، نه تنها تاثیر در اقتصاد روسیه نداشته است بلکه مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: تحریم روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار