وزیر خارجه آمریکا که اکنون در فیلیپین است، اعلام کرد که واشنگتن یک بودجه نظامی برای توسعه نیروی نظامی فیلیپین به این کشور ارائه خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور بودجه نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به فیلیپین ارائه خواهد کرد، در حالی که واشنگتن روابط خود را با مانیل در مواجهه با نفوذ فزاینده چین تقویت می‌کند.

براساس گزارش القدس العربی، بلینکن به همراه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به عنوان بخشی از یک تور در منطقه آسیا و اقیانوسیه با هدف تقویت اتحاد‌های واشنگتن و مقابله با پکن، از مانیل بازدید کرد.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: ما اکنون مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را به عنوان کمک مالی نظامی خارجی به فیلیپین اختصاص می‌دهیم تا همکاری امنیتی با قدیمی‌ترین متحد خود را در چارچوب یک معاهده در این منطقه تقویت کنیم.

این دو وزیر آمریکایی با فردیناند مارکوس، رئیس جمهور فیلیپین که مواضع شدیدی در مورد تحرکات چین در دریای چین جنوبی دارد، دیدار کردند. پس از دیدار با رئیس جمهور، دو مقام آمریکایی با همتایان فیلیپینی خود انریکه مانالو و ژیلبرتو تئودورو نشست «۲+۲» را برگزار کردند.

این بودجه نظامی که به فیلیپین وعده داده شد، بخشی از ۲ میلیارد دلار بودجه نظامی خارجی است که توسط آمریکا در ماه آوریل تصویب شد. این در حالی است که فیلیپین در تلاش است تا نیرو‌های مسلح خود را که از ضعیف‌ترین نیرو‌های آسیایی هستند، توسعه دهد و گارد ساحلی خود را تقویت کند.

شایان ذکر است نزدیکی جغرافیایی فیلیپین به دریای مورد مناقشه چین جنوبی و تایوان، آن را به شریکی کلیدی برای آمریکا در صورت بروز درگیری تبدیل خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار