عضو دفتر سیاسی حماس گفت بیانیه صادره از دفتر نتانیاهو درباره مانع بودن حماس در رسیدن به توافق، کاملا بی‌اساس و دروغ است.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب گفت: بیانیه صادره از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیری رژیم صهیونیستی مبنی بر این که حماس مانع از رسیدن به توافق است، کاملا بی‌اساس و دروغ است.

به گزارش شبکه المیادین، الرشق افزود که بلکه این نتانیاهوست که کارشکنی می‌کند و در راه رسیدن به توافق مانع تراشی می‌کند.

وی تأکید کرد: کشور‌های میانجی به خوبی اطلاع دارند که حماس از خود نرمش و اقدامات مثبتی نشان داده و راه را برای رسیدن به توافق باز کرده و از موانعی که اسرائیل ایجاد کرده، عبور کرده است.

الرشق گفت: حماس از محتویات قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که شامل بیانیه بایدن بوده که بر توقف درگیری و عقب نشینی ارتش اشغالگر اسرائیل از نوار غزه و نیز تبادل اسرا تأکید کرده استقبال کرده، درحالی که این نتانیاهو بوده که با آن مخالفت کرده است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: زمانی که نتانیاهو می‌گوید که با پیشنهاد اسرائیل و نیز اصلاحیه‌های حماس بر این پیشنهاد موافق است، دروغ می‌گوید.

الرشق افزود: همه جهان می‌دانند که نتانیاهو است که خواسته و شرط‌های بیشتری را وضع کرده که در پیشنهادی که از سوی اسرائیل ارائه شد، وجود نداشته است و این همان مطلبی است که در نشست اخیر در رم نیز روی داد.

در این راستا روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از مسؤولان صهیونیست نوشت نتانیاهو دلیل اصلی موضع سرسخت رژیم صهیونیستی در مذاکرات رم است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز روز دوشنبه تأکید کرد که واسطه‌ها این جنبش را در جریان رخداد‌های اخیر نشست رم برای مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا قرار داده است.

صبح روز یکشنبه نشستی در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد. در این دیدار، ویلیام برنز رئیس سازمان سیا آمریکا، دیوید بارنیا رئیس موساد، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر و عباس کامل ردیس سرویس اطلاعات مصر حضر داشتند. شماری از مسئولان حاضر در تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی در مذاکرات غیر مستقیم با جنبش حماس، روز گذشته از وجود بحران در میان مسؤولان این رژیم خبر دادند؛ زیرا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم، باز هم در پی جلوگیری از حصول توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
خدا قوت دلیر مرد فلسطینی ( نتانیاهو که هیچ پدرش هم دروغ میگوید مادرش هم دروغگوست) لعنت بر پدر ومادر بایدن ونتان یاهو ی کودک کُش
آخرین اخبار