متحدان آمریکا در ناتو در مورد توانایی بایدن برای پیروزی در انتخابات تردید دارند و نسبت به وضعیت بد سلامتی بایدن ابراز نگرانی کردند.

متحدان آمریکا در ناتو به طور خصوصی نگرانی خود را از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، به دلیل ضعف و شرایط جسمانی نتواند برای یک دوره جدید انتخاب شود، ابراز کرده اند. این مطلب را روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه از اوضاع داخل این ائتلاف گزارش داد.

این نشریه با ۲۰ مقام مرتبط با ناتو گفتگو کرد و اکثر آنها تأیید کردند که در مورد توانایی بایدن برای پیروزی در انتخابات تردید دارند.

این روزنامه به نقل از یکی از مقامات می‌گوید: «لازم نیست برای درک این موضوع (ناتوانی بایدن) نبوغ داشته باشید تا متوجه شوید رئیس جمهور آمریکا بسیار پیر شده است. ما مطمئن نیستیم که حتی در صورت پیروزی، چهار سال دیگر زنده بماند.»

برخی دیگر از مقامات اظهار داشتند که تماشای مناظره دونالد ترامپ با بایدن «بسیار دردناک بود.»

یک مقام ناشناس به این نشریه گفت: «بیایید صادق باشیم. همه ما می‌خواهیم که بایدن برای دور دوم باقی بماند تا از درگیری مجدد با ترامپ جلوگیری شود، اما این رویه بایدن چندان دلگرم کننده نیست.»

به نوشته این نشریه، اکنون بایدن باید مهارت‌های رهبری خود را در اجلاس سران ناتو در واشنگتن به طور علنی ثابت کند تا متحدان را متقاعد کند که آماده مبارزه برای انتخاب مجدد و ماندن در رقابت انتخاباتی است.

نیویورک پست قبلاً نوشته بود که در ژانویه ۲۰۲۴، کوین اوکانر، پزشک معالج بایدن در کاخ سفید با یکی از متخصصان مغز و اعصاب برجسته و متخصص بیماری پارکینسون در این کشور ملاقات کرد.

پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا در مناظره انتخاباتی روز پنجشنبه انتظارات دموکرات‌ها را برآورده نکرد و نگرانی‌ها را در مورد وضعیت روحی و جسمی او تشدید شد، تعدادی از دموکرات‌ها به طور بالقوه پیشنهاداتی را برای جایگزینی رئیس جمهور آمریکا مطرح کردند.

پیش از این، هیئت تحریریه نیویورک تایمز از بایدن خواسته بود «به خاطر خدمت به کشورش» از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره گیری کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار