منابع محلی هند گزارش دادند بر اثر اصابت صاعقه در ایالت بیهار ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۷ نفر زخمی شدند.

رادیو دولتی آل ایندیا گزارش داد که بر اثر اصابت صاعقه در ایالت بیهار در شرق این کشور دست کم ۱۹ نفر جان باخته و ۷ نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، بارش شدید باران همراه با رعد و برق طی ۲۴ ساعت گذشته ایالت بیهار هند را درنوردید و ۱۰ منطقه را تحت تاثیر قرار داد. گزارش‌های خبرگزاری‌های محلی حاکی از آن است که بیشتر قربانیان از جمله افرادی بودند که در هنگام برخورد صاعقه در منطقه کار می‌کردند یا افرادی بودند که در هنگام باران زیر درختان پناه گرفته بودند.

اداره هواشناسی هند برای ۲۴ ساعت آینده هشدار زرد صادر و پیش بینی کرد بارش شدید باران همراه با رعد و برق در بخش‌های شمالی، جنوب شرقی و جنوب مرکزی ایالت بیهار وجود داشته باشد. شایان ذکر است که هر ساله در آغاز فصل باران‌های موسمی هند صد‌ها نفر بر اثر صاعقه در این کشور کشته می‌شوند.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت. هشت سال گذشته داغ ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است.

تغییرات اقلیمی نقش مهمی را در گرمایش زمین ایفا می‌کند. همچنین دانشمندان می‌گویند تغییر اقلیم خطر آب و هوای گرم و خشک را بیشتر کرده که به آتش‌سوزی‌ها دامن می‌زند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۹ تير ۱۴۰۳
یا خدا
آخرین اخبار