اداره مدیریت بلایای هند اعلام کرد با کشته شدن ۶ نفر دیگر شمار قربانیان سیل در این کشور به ۸۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

اداره مدیریت بلایای هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که با کشته شدن ۶ نفر دیگر در جریان بارش باران شدید و جاری شدن سیل در ایالت‌های شمال شرق هند، شمار قربانیان سیل در این کشور به ۸۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بامداد سه‌شنبه شبکه خبری ان دی تی وی هند، در بیانیه اداره مدیریت بلایای هند آمده است: وضعیت سیل در ایالت آسام در روز دوشنبه بهبود یافت، اما ۶ نفر دیگر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۹ هزار نفر در ۲۷ منطقه این ایالت تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تاکنون بیش از ۲۲ میلیون نفر بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ایالت‌های شمال شرق هند تحت تاثیر قرار گرفته و به بیش از ۱۸ میلیون نفر نیز خسارت وارد شده است.

بیانیه اداره مدیریت بلایای هند می‌افزاید: این اداره ۵۴۳ کمپ امدادی و مرکز توزیع امداد را در ۲۵ منطقه سیل‌زده راه اندازی کرده است و بیش از ۳۴۵ هزار نفر از آسیب‌دیدگان سیل در این کمپ‌های امدادی اسکان داده شده‌اند.

در فصل باران‌های موسمی دریافت حدود ۹۰ درصد از بارش سالیانه که باعث وقوع سیل و رانش زمین می‌شود در جنوب آسیا غیر معمول نیست، اما کارشناسان اعتقاد دارند این موضوع در سال‌های اخیر به بدتر شدن تغییرات آب و هوایی منجر شده است.

مقامات نپال تخمین زده‌اند که طوفان موسمی امسال بیش از ۴۰ کشته داشته است، آنها از ساکنین جنوب شرق کشور خواسته‌اند تا در حالت آماده باش باشند، زیرا سطح رودخانه کوشی که از نپال و هند می‌گذرد، بالاتر از حد خطر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار