به گفته مشاور سابق پنتاگون، ناتو استراتژی مشخصی برای اوکراین ندارد به همین دلیل تصمیمات آشفته می‌گیرد.

تئودور پستول، مشاور سابق پنتاگون در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز (Dialogue Works) گفت: ائتلاف آتلانتیک شمالی استراتژی مشخصی برای اوکراین ندارد، بنابراین تصمیمات آشفته‌ای می‌گیرد.

او گفت: «من هیچ استراتژی از سوی ناتو نمی‌بینم. به نظر من آنها هم عجله دارند و هم ناامید هستند.»

پستول تاکید کرد که نتیجه گیری از نشست آتی ناتو به چند دلیل بسیار دشوار خواهد بود. ابتدا اینکه در این اجلاس، اعضا تلاش خواهند کرد بفهمند که آیا جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با توجه به شرایط جسمانی اش صلاحیت دارد. ثانیاً، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به عنوان رئیس جمهوری که اختیاراتش به شدت محدود شده است، به این اجلاس خواهد رفت. در نهایت، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان یک سیاستمدار جدی نیست و نمی‌توان چندان روی آرای وی حساب کرد.

پیشتر داگلاس جونز، نماینده وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گزارش داده بود که در نشست سران ناتو در واشنگتن، به اوکراین «راه‌های مشخص» برای تسریع روند پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی پیشنهاد می‌شود. همچنین گفته می‌شود استانداردسازی مهمات از مهمترین محور‌های نشست ناتو خواهد بود.

نشست سران ناتو در تاریخ ۹ تا ۱۱ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱تیر) در واشنگتن برگزار می‌شود. به گفته یک نماینده ارشد دولت آمریکا، جو بایدن قرار است در این اجلاس با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود دیدار کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار