آمریکا و متحدانش اعلام کردند ۵ سامانه ضد هوایی به اوکراین ارسال و در ماه‌های آینده نیز ده‌ها سامانه تاکتیکی ضد هوایی به این کشور تحویل خواهند داد.

آمریکا و گروهی از متحدانش اعلام کردند که پنج سامانه دیگر ضد هوایی به اوکراین ارسال می‌کنند و در ماه‌های آینده نیز ده‌ها سامانه تاکتیکی ضد هوایی به این کشور تحویل خواهند داد.

سران آمریکا، هلند، آلمان، ایتالیا، رومانی و اوکراین بامداد چهارشنبه در بیانیه مشترکی که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، اعلام کردند: ما متعهد هستیم که کمک‌های دفاع هوایی بیشتری به اوکراین بدهیم تا در مقابل تهاجم مداوم روسیه از خود دفاع کند.

این کشور‌ها اعلام کردند که چهار سامانه پاتریوت و قطعات آنها توسط آمریکا، آلمان، رومانی و هلند به اوکراین تحویل می‌شود و ایتالیا نیز یک سامانه دیگر SAMP-T در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

این بیانیه مشترک حاکی است: این پنج سامانه راهبردی دفاع هوایی به حفاظت از شهرها، غیرنظامیان و سربازان اوکراین کمک می‌کند.

بر اساس این بیانیه، آمریکا و شرکایش قصد دارند در ماه‌های آینده ده‌ها سامانه تاکتیکی دفاع هوایی از جمله NASAMS, HAWKs, IRIS T-SLM, IRIS T-SLS و گپارد در اختیار اوکراین قرار دهند. برخی متحدان از جمله کانادا، نروژ، اسپانیا و انگلیس همچنان نقشی محوری در تامین این سامانه‌ها خواهند داشت و بسیاری دیگر از حامیان اوکراین نیز سامانه‌های رهگیری به این کشور خواهند داد.

در این بیانیه مشترک آمده است: ما از ائتلافی متشکل از بیش از ۵۰ کشور که همچنان به ارائه کمک به اوکراین ادامه می‌دهند، قدردانی می‌کنیم. شرکا و حامیان اوکراین وعده داده‌اند که بیش از یک میلیارد دلار به دفاع هوایی اوکراین کمک کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: پیام ما به مسکو و دنیا روشن است: حمایت ما از اوکراین، قوی و تزلزل‌ناپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار