معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم‌اینک پوشش واکسیناسیون کرونا در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در جمعیت سنی بالای ۱۸ سال ۶۰ درصد و در جمعیت سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به ۵۰ درصد رسیده است.

 سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، از تشدید نظارت تیم‌های بهداشتی در راستای افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات، سازمان‌ها و اصناف خبر داد و اظهارداشت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی، سلامت مردم و تقویت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا، نظارت تیم‌های بهداشتی در ادارات، سازمان‌ها و اصناف تشدید شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا تمامی کارکنان دولت، اصناف و کسبه موظف به انجام واکسن کرونا هستند و تیم‌های بهداشتی با مراجعه به ادارات و اصناف وضعیت واکسیناسیون کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را رصد خواهند کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: استفاده از ماسک و واکسینه شدن کارکنان و مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی اجباری است و از ورود کارکنانی که بدون دلیل منطقی واکسن نزده‌اند به ادارات و سازمان‌ها جلوگیری می‌شود.

وی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در سیستان و بلوچستان کمتر از ۵۰ درصد عنوان کرد و اظهارداشت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پوشش واکسیناسیون کرونا باعث می‌شود که وضعیت شکننده ویروس کرونا را داشته باشیم و موارد ابتلاء، مرگ و میر و بستری افزایش پیدا کند.

طباطبایی در خصوص روند ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: زنگ خطر این ویروس منحوس در استان به صدا آمده و در چند هفته اخیر شاهد افزایش قابل توجه ۲ برابری موارد فوتی ناشی از آن هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار